|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPZ / P5SPO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPZ
/
P5SPO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Systém péče o ohrožené dítě
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
20
[HOD/TYD]
Cvičení
10
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studující s uceleným systémem péče o ohrožené dítě v České republice. Důraz bude kladen na porozumění systému jako celku i roli jednotlivých státních i nestátních subjektů, které v této oblasti působí (zná jejich kompetence a činnosti).
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné účasti na přednáškách a cvičeních. Vypracování a prezentace odborné práce na téma řešící aktuální problém z oblasti péče o ohrožené dítě. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Uvedení do problematiky, definování pojmů. Legislativní rámec problematiky, standardy kvality sociálně-právní ochrany dětí. Sociálně-právní ochrana dítěte. Orgány sociálně-právní ochrany dětí. Národní strategie ochrany práv dětí. Transformace systému péče o ohrožené dítě. Náhradní rodinná péče, osvojení. Role státu a nestátního neziskového sektoru. Mezinárodně právní ochrana dětí. Kuratela dětí a mládeže. Ústavní péče o ohrožené dítě.
Činnost jednotlivých orgánů sociálně-právní ochrany dětí v praxi - odborná diskuze. Zástupci neziskového sektoru působící v dané oblasti - seznámení s činností jednotlivých subjektů, odborná diskuze. Seznámení s dalšími subjekty systému - sociální služby, zdravotnická a školská zařízení. Mezioborová spolupráce (Cochemský model). Vyhodnocení situace dítěte. Individuální plán ochrany dítěte. Kazuistiky - odborná diskuze.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MATOUŠEK, O.; PAZLAROVÁ, H. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny v kontextu plánování péče. Praha: Portál, 2014.
-
Základní:
Novotný, P. a kol. Nový občanský zákoník - Rodinné právo. Praha: Grada, 2017.
-
Základní:
MATOUŠEK, O.; PAZLAROVÁ, H. Státní orgány sociálně právní ochrany dětí. Universita Karlova: Karolinum, 2016.
-
Základní:
NOVOTNÁ, E. A KOL. Zákon o sociálně-právní ochraně dětí s komentářem. Praha: Anag, 2014.
-
Doporučená:
MATOUŠEK, O. Dítě traumatizované v blízkých vztazích. Praha: Portál, 2017.
-
Doporučená:
LANGMEIER, J.; MATĚJČEK, Z. Psychická deprivace v dětství. 4. vyd. Praha: Karolinum, 2011.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující zná aktuální situaci transformace této oblasti, orientuje se v systému péče o ohrožené dítě. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|