|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRP / NLPMR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRP
/
NLPMR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Laboratoř pokročilých metod řízení
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
23 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je procvičit znalosti nabyté v předmětech spojité a diskrétní řízení v laboratoři. Studenti postupně ve dvojicích navrhují a aplikují různé typy regulací na laboratorní úlohy - regulace hladiny, otáček, teploty, polohy, tlaku a průtoku, dvourozměrnou hydraulicko-pneumatickou soustavu a vícerozměrnou soustavu TecQuipment s regulací průtoku, hladiny, teploty a tlaku.
|
Požadavky na studenta
|
Student musí získat zápočet a vykonat ústní zkoušku.
|
Obsah
|
1. Návrh regulátoru umístěním pólů ve spojité oblasti
2. Kvadraticky optimální regulátor ve spojité oblasti - servo problem
3. Kvadraticky optimální regulátor ve spojité oblasti - regulator problem
4. Návrh regulátoru umístěním pólů v diskrétní oblasti
5. Kvadraticky optimální regulátor v diskrétní oblasti - servo problem
6. Kvadraticky optimální regulátor v diskrétní oblasti - regulator problem
7. Kaskádní regulace
8. Vícerozměrný decentralizovaný regulátor
9. Vícerozměrný decentralizovaný regulátor s kompenzací křížových vazeb
10. Vícerozměrný stavový regulátor
11. Adaptivní regulátor - průběžná identifikace MNČ a regulátor navržený pomoci umístění pólů
12. Adaptivní regulátor - průběžná identifikace MNČ a kvadraticky optimální regulátor
13. Prediktivní regulátor
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
V případě mimořádných opatření bude výuka probíhat vzdáleně s využitím programu MS Teams v době dle rozvrhu. Účast na schůzkách skupiny v MS Teams je ekvivalentní účasti na přednáškách a cvičeních.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BALÁTĚ, J. Automatické řízení. Praha: BEN, 2004. ISBN 80-7300-148-9.
-
Základní:
HAVLENA, V., ŠTECHA, J. Moderní teorie řízení. Praha: ČVUT, 1999.
-
Doporučená:
KWAKERNAAK, H., SIVAN, R. Linear Optimal Control Systems. New York: John Wiley & Sons, 1972. ISBN 0-471-51110-2.
-
Doporučená:
DUŠEK, F., HONC, D. Matlab a Simulink: úvod do používání. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005. ISBN 80-7194-776-8.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka
|
13
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Projekt individuální
|
10
|
Příprava na zkoušku
|
10
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
26
|
Projekt týmový
|
20
|
Celkem
|
151
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalosti z předmětů spojité a diskrétní řízení. |
Získané způsobilosti |
Student po absolvování předmětu lépe rozumí pokročilým metodám spojitého a diskrétního řízení, má praktické zkušenosti s aplikací metod v laboratorních podmínkách, umí metody aplikovat v prostředí Simulink, ale také jako skript MATLABu. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Laborování
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
- Rozhovor
|
|
|
|