|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSKA / BRO5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSKA
/
BRO5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Romština pro antropology V
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 10
|
0 / 5
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
6 / 20
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KSKA/BRO4
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvíjet schopnost řečové komunikace konverzací a schopnosti číst v romštině a překládat do češtiny.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na seminářích, úspěšné absolvování gramatických testů, ústní pohovor na předem zadané téma.
|
Obsah
|
Náplní předmětu je rozšířit si slovní zásobu a doplnit si poznání gramatické stavby romštiny.
Perfektum sloves I., II. i III. třídy.
Přehled zbylých pádů a jejich užití (genitiv, lokativ, instrumentál, ablativ).
Dva typy kondicionálu - užití.
Konverzace s rodilým mluvčím - konverzační okruhy: "Domov a rodina", "Nakupování", "Cestování", "Vaření", "Škola".
Četba romských textů, např. Sar me phiravas andre škola, vybrané texty z Romano džaniben, knižní produkce z nakladatelství Kher (https://kher.cz/), vítězné příspěvky soutěže Romano suno (http://www.novaskolaops.cz/romano-suno/)a další.
Konverzační okruh "Domov a rodina".
Četba "Pal e kori čhaj".
Okruh "Cestování".
Četba "Trastune benga".
Okruh "Nakupování".
Četba "Rupune danda".
Okruh "Vaření".
Četba "Pal o duj bibija".
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠEBKOVÁ, H. - ŽLNAYOVÁ, E. Romaňi čhib, učebnice slovenské romštiny. Praha: Fortuna, 1999.
-
Základní:
HÜBSCHMANNOVÁ, M. a kol. Romsko - český kapesní slovník. Praha: Fortuna, 1998.
-
Rozšiřující:
FBIÁNOVÁ, T. Sar me phiravas andre škola / Jak jsem chodila do školy. České Budějovice, 1992. ISBN 80-901184-0-2.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student získá schopnost rozumět mluvené romštině a domluvit se s rodilým mluvčím romštiny na jednoduchá témata. Bude též schopen překládat do češtiny méně náročné literární útvary a texty. |
Vyučovací metody |
- Nácvik dovedností
- Pracovní činnosti
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|