|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSKA / MEGRF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSKA
/
MEGRF
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Etnografie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 30
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
7 / 20
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KSKA/EGRF
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V kurzu se budeme věnovat četbě, analýze a možným interpretacím vybraných etnografických textů. Přestože se zaměříme na monografie, součástí každé hodiny bude i četba článků publikovaných v antropologických a etnologických časopisech. Budeme diskutovat epistemologické a metodologické pohledy, které se vážou k tvorbě etnografií. Kurz se vhodně propojuje s předmětem Metodologie sociálních věd (MESV1).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v semináři. Studenti budou diskutovat předepsanou četbu a ve skupinkách budou prezentovat další zadanou literaturu.
Výuka bude založena na diskuzích nad čtenými texty, a proto bude podstatnou částí hodnocení aktivita studenta při debatách.
Seminární práce vztahující se k čteným textům, prezentace etnografického textu dle vlastního výběru.
V případě přechodu na on-line výuku bude nutné se v rozvrhovaném čase připojit přes Teams.
|
Obsah
|
1. Věda o kultuře
2. Terénní výzkum a reflexivita
3. Zúčastněné pozorování vs. studium kultury na dálku
4. Reprezentace v kulturní antropologii, původní obyvatelé a kritika západní metodologie
5. Antropologické výzkumy v severní Africe: od Clifforda Geertze a Ernesta Gellnera k Vincentu Crapanzanovi
6. Antropologie v sevření kolonialismu (ti druzí)
7. Rasa a rasismus
8. Gender a sexualita
9. Feministická antropologie
10. Manchesterská škola a konflikt tříd
11. Kulturní materialismus a ekologická antropologie
12. Prezentace etnografického textu dle vlastní volby studenty
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. MgA. Tomáš Petráň, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Michaela Konopíková, Ph.D. (100%),
doc. MgA. Tomáš Petráň, Ph.D. (100%),
PhDr. Lívia Šavelková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Michaela Konopíková, Ph.D. (100%),
doc. MgA. Tomáš Petráň, Ph.D. (100%),
PhDr. Lívia Šavelková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Gupta, A., Ferguson, J. Anthropological Locations. Boundaries and Grounds of a Field Science. Berkeley, 1997.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní orientace v sociálně-vědním myšlení. |
Získané způsobilosti |
Absolvováním kurzu student získá přehled o vybraných formách reprezentace etnografického výzkumu v souvislosti s trendy v určitých obdobích vývoje antropologických bádání. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|