|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSKA / METFI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSKA
/
METFI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Etnografický film
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
8 / 20
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KSKA/ETFIM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Přednášky a projekce seznámí studenty s dějinami dokumentárního etnografického filmu od 60. let do současnosti. Předmět uvádí specifický žánr etnografického filmu do kontextu dějin světové i české kinematografie v souvislostech technologického vývoje, produkčních, ekonomických a politických trendů a mapuje důležité mezníky a autorské osobnosti.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v semináři, absence omluvena maximálně 3krát. K atestaci je nutné předložit rozpracovanou verzi audiovizuálního výstupu (či jeho projektu), který bude součástí diplomové práce. Příprava Antropofestu.
|
Obsah
|
Přehled probírané látky: První záznamy exotických populací. Flaherty a zrození domorodého hrdiny. Tématika industriální společnosti Griersonovy školy, kolektivní hrdina. Sociální tématika v díle Jorise Ivense a New York Film and Photo League. Pare Lorentz a Frontier Film ? první reflexe ekologické tématiky měnícího se venkova na pozadí sociálních otřesů. Politika, propaganda, válka, téma národní identity ve filmu. Tématika venkova a řemesel ? Georges Rouquier, Henri Storck. Jean Rouch a Komise pro etnologický film. Jiří Weiss, Alexander Hackenschmied, Jiří Lehovec.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. MgA. Tomáš Petráň, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Milan Durňak, Ph.D. (100%),
doc. MgA. Tomáš Petráň, Ph.D. (100%),
PhDr. Lívia Šavelková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Milan Durňak, Ph.D. (100%),
doc. MgA. Tomáš Petráň, Ph.D. (100%),
PhDr. Lívia Šavelková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Pink, Sarah. Doing Visual Ethnography. Images, Media and Representation in Research. London, 2007.
-
Doporučená:
Gauthier, G. Dokumentární film, jiná kinematografie.
-
Doporučená:
Petráň, T. Ecce Homo.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti porozumí problematice migrace jako historicko-sociologickému fenoménu. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Projekce
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Analýza výkonu studenta
- Rozhovor
|
|
|
|