|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSKA / MKAME
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSKA
/
MKAME
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Práce s kamerou
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
78
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 5
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
4 / 5
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi využívání audiovizuálních prostředků pro dokumentaci i prezentaci výzkumu, s možnostmi distribuce a se směry vývoje nových technologií.
Filmový antropologický dispozitiv je představen v kontextu vývoje filmových a audiovizuálních technologií, konkrétní díla demonstrují využívání rozšiřujících se možností synchronního záznamu obrazu a zvuku. Studenti jsou seznámeni s možnostmi využívání audiovizuálních prostředků pro dokumentaci i prezentaci výzkumu, s možnostmi distribuce a se směry vývoje nových technologií.
V rámci předmětu studenti zvládnou základy práce s digitální videokamerou a základní postprodukční postupy - střih, mix zvuku a zpracování finálního nosiče. Osvojí si základy filmové řeči a získají základní zkušenost s komunikací během natáčení. V předem vytipované lokalitě budou mít za úkol natočit rozhovor s konkrétním místním obyvatelem a postup určité činnosti. Natočený materiál zpracují do prezentovatelné a ucelené podoby.
|
Požadavky na studenta
|
Výuka předmětu probíhá prezenčně a je nutné dodržovat povinnou docházku. Jsou omluvitelné 3 absence, které je nutné ohlásit před začátkem kurzu mailem.
K atestaci student předloží audiovizuální dílo v délce min.3 minuty, v němž prokáže schopnost technicky zvládnout natáčení, vést rozhovor a popsat jednoduchý děj prostředky filmové řeči.
|
Obsah
|
Způsob dokumentace.
Možnosti prezentace výsledků vědecké práce.
Počátky filmového dokumentu.
Vývoj vědeckého filmu.
Vývoj filmových a audiovizuálních technologií a jeho konkrétní dopad na přístup k reálné situaci. Život cizích a vzdálených civilizací, exotika a kuriozita jako jeden z prvních filmových námětů.
Filmový narativ a filmová řeč.
Koncept, námět, scénář, přípravné práce, natáčení, střih, zvuková postprodukce, distribuce.
Role autora a jeho vztah k technickým profesím.
Složení filmového štábu, úloha členů štábu.
Struktura scénáře.
Druhy záběrů, praxe střihové skladby, pravidla spojování záběrů.
Zvuk ve filmu.
Přehled filmových a video technologií.
Typy kamer.
Technologie střihu a postprodukční technologie.
Práce s videokamerou.
Práce s mikrofonem.
Střih a mix zvuku.
Vytváření multimediální prezentace.
Přehled probírané látky: Film - způsob dokumentace i umělecké dílo. Film a možnosti prezentace výsledků vědecké práce. Počátky filmového dokumentu. Vývoj vědeckého filmu. Fáze vzniku audiovizuálního dokumentárního projektu. Koncept, námět, scénář, přípravné práce, natáčení, střih, zvuková postprodukce, distribuce. Role autora a jeho vztah k technickým profesím. Struktura scénáře. Druhy záběrů, praxe střihové skladby, pravidla spojování záběrů. Velikosti záběrů, pravidlo osy, kompoziční pravidla, kontinuita pohybu, skladebné jednoty. Zvuk ve filmu. Přehled filmových a video technologií. Typy kamer. Technologie střihu a postprodukční technologie. Laboratorní zpracování. Střihací stůl, lineární a nelineární střih. Práce s videokamerou. Clona, ostrost, ohnisková vzdálenost a jejich vztahy. Nastavení bílé, teplota chromatičnosti. Principy osvětlování. Práce s mikrofonem. Formáty PAL, SECAM, NTSC, HDV, HDTV. Práce s postprodukčními technologiemi, střih. Střih a mix zvuku. Vytváření multimediální prezentace, DVD authoring.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Cross-Cultural Filmmaking.
-
Základní:
VALUŠIAK, J. Střihová skladba ve filmu a v televizi. Ostrava, 1980.
-
Základní:
Uživatelské příručky sw Adobe Video Collection.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
V rámci předmětu studenti zvládnou základy práce s digitální videokamerou a základní postprodukční postupy - střih, mix zvuku a zpracování finálního nosiče. Osvojí si základy filmové řeči a získají základní zkušenost s komunikací během natáčení.
|
Vyučovací metody |
- Pozorování
- Demonstrace
- Projekce
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Rozbor díla tvůrčího charakteru
|
|
|
|