|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KST / BPOG2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KST
/
BPOG2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Počítačová grafika II
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KST/IPOG2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy vybraných algoritmů a metod používaných při zobrazení grafických primitiv a objektů - rasterizační algoritmy, metody ořezávání, vyplňování, 2D a 3D geometrické transformace, algoritmy zobrazení 3D, určování viditelnosti, práce s křivkami, práce s rastrovými obrázky, grafické formáty.
Důraz je kladen na vytváření pokročilých grafických aplikací s využitím softwarové platformy JavaFX.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Principy vybraných algoritmů využívaných v počítačové grafice. Vytváření pokročilých grafických aplikací s využitím softwarové platformy JavaFX.
1. Událostně orientované programování, pokročilé kódování a práce s komponentami v Java
2. Rasterizační algoritmy.
3. Algoritmy vyplňování oblastí.
4. Ořezávací algoritmy.
5. Transformace 2D
6. Základy 3D grafiky, matematika pro 3D grafiku
7. Transformace 3D, transformační matice
8. Algoritmy projekce, řešení viditelnosti
9. Tvorba vlastních komponent v Java FX
10. Animace a zvuk v JavaFX
11. Využití Java FX pro 3D grafiku, kamera, osvětlení, transformace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
V případě mimořádných opatření bude výuka probíhat vzdáleně s využitím programu MS Teams v době dle rozvrhu. Účast na schůzkách skupiny v MS Teams je ekvivalentní účasti na přednáškách a cvičeních.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
AMMERAAL, L. - ZHANG, K. Computer Graphics for Java Programmers. Wiley. 2007. ISBN 978-0470031605..
-
Doporučená:
COMNINOS, P. Mathematical and Computer Programming Techniques for Computer Graphics. Springer. 2006..
-
Doporučená:
ŽÁRA, J. - BENEŠ, B. - SOCHOR, J. - FELKEL, P. Moderní počítačová grafika. 2. vydání. Praha: Computer Press, 2005..
-
Doporučená:
WEAVER, J. Pro JavaFX 2: A Definitive Guide to Rich Clients with Java Technology. Apress. 2012..
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Prerekvizitou je úspěšné absolvování předmětu BPOG1 (Počítačová grafika 1).
V případě, že zájem o předmět bude převyšovat kapacitní možnosti předmětu, budou na předmět BPOG2 přednostně vybíráni studenti dle výsledků v předmětu BPOG1. |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|