|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KST / NNPG3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KST
/
NNPG3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Počítačová grafika 3D a grafická API
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KST/INPG3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s vybranými principy a pojmy z oblasti 3D počítačové grafiky. Dalším cílem je prohloubení znalostí při využívání profesionálního nástroje Autodesk Maya pro tvorbu 3D grafiky. Především se jedná o pokročilé techniky skriptování (MEL) a programování (API). Rovněž je cílem získání zkušeností při vytváření 3D a grafických aplikací s využitím standardu OpenGL.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět se skládá z přednášky a navazujících cvičení. Na cvičeních se pracuje v 3D grafickém programu demonstrují metody vytváření a manipulace s 3D objekty. Cvičení jsou povinná. Zkouška probíhá formou testu, který obsahuje teoretické a praktické otázky z probrané teorie a principů, týkající se 3D grafiky.
|
Obsah
|
1. Úvod do 3D grafiky, historie, základní pojmy
2. Barvy a světlo
3. Modelovací nástroje, Autodesk Maya
4. Modelování 3D objektů
5. Pokročilé techniky skriptování (MEL)
6. Úvod do OpenGL, pipeline, grafická primitiva, struktury
7. OpenGL shadery
8. Křivky
9. Textury
10. Transformace
11. Promítání
12. Osvětlení, stíny, stínování
13. Animace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Jan Fikejz, Ph.D. ,
Ing. Petr Veselý ,
-
Přednášející:
Ing. Jan Fikejz, Ph.D. (100%),
Ing. Zbyněk Kopecký (100%),
Ing. Petr Veselý (100%),
-
Cvičící:
Ing. Jan Fikejz, Ph.D. (100%),
Ing. Zbyněk Kopecký (100%),
Ing. Petr Veselý (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
SHREINER, Dave., Graham. SELLERS, John M. KESSENICH a Bill. LICEA-KANE. OpenGL programming guide: the official guide to learning OpenGL, version 4.3. 2013. ISBN 978-0-321-77303-6.
-
Doporučená:
FORSYTH, David a Jean PONCE. Computer vision: a modern approach. 2003. ISBN 0-13-085198-1.
-
Doporučená:
ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. 2004. ISBN 8025104540.
-
Doporučená:
WATT, Alan H. 3D Computer Graphics. 2000. ISBN 0-201-63186-5.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Domácí příprava na výuku
|
52
|
Semestrální práce
|
26
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Zvládnutí matematiky - základy vektorového počtu a základy analytické geometrie. Dále se předpokládá předchozí absolvování předmětů z oblasti 2D vektorové a rastrové grafiky, (předměty: Počítačová grafika, Počítačová grafika 2D, Grafické editory). |
Získané způsobilosti |
Studenti by si měli osvojit znalosti a dovednosti v používání teoretických modelů při vytváření objektů 3D grafiky a měli by být schopni samostatně pracovat s moderními počítačovými prostředky pro vizualizaci a animaci. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|