|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTS / FVSA1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTS
/
FVSA1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Volnočasové sportovní aktivity I
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
45 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty prostřednictvím vlastního prožitku s hrami a aktivitami využitelných v praxi, s volnočasovými, sebeprožitkovými a sebepoznávacími aktivitami. Součástí předmětu jsou hry v přírodě, v tělocvičně, formy práce ve volném čase (skupina, jednotlivci). Student získá zkušenosti a náměty pro vlastní práci.
|
Požadavky na studenta
|
85 % aktivní účasti v hodinách. Semestrální práce.
|
Obsah
|
Pohyb jako prostředek zdraví a rozvoje osobnosti.
Sport jako prostředek fyzické a psychické odolnosti při zátěži.
Regenerace fyzických a duševních sil.
Příměstský tábor - plán, charakteristika, příprava, organizace a realizace.
Icebreakery a kontaktní hry.
Indoorové hry a aktivity.
Outdoorové hry a aktivity.
Hry zaměřené na týmovou spolupráci.
Pohybové hry, psychomotorické hry.
Hry s jednoduchými pravidly založené na radosti z pohybu, hry rozvíjející základní pohybové schopnosti a dovednosti.
Prezentace studentů, zpětná vazba.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
NEUMAN,J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě.. Praha, 2000. ISBN 978-80-262-0628-6.
-
Doporučená:
NEUMAN,J. Dobrodružné hry v tělocvičně.. Praha, 2001. ISBN 80-7178-555-5.
-
Doporučená:
CHOUR,J. Náměty a návody pro vedoucí dětí a mládeže.. Praha, 2000. ISBN 80-7178-388-9.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
34
|
Účast na výuce
|
26
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní motorické dovednosti, průměrná fyzická zdatnost jedince. Zdokonalovaní motorických a fyzických schopností a dovedností.
|
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
základní icebreakové hry;
základní pravidla her zaměřených na výchovu a spolupráci;
základní pravidla kontaktních her, má zásobárnu psychomotorických her i her založených na radosti z pohybu;
využít dílčí specifické formy práce ve volném čase a reflektovat individuální zkušenosti jako předpoklad kvalitní pedagogické práce.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
zorganizovat příměstský tábor;
uspořádat pohybové a sportovní aktivity pro skupiny;
zorganizovat seznamovací pobyty;
pracovat s osvědčenými metodami, formami práce a nevšedními nápady;
pracovat s vlastními prožitky.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
zvládnout zátěžové situace se skupinou dětí i dospělých;
zvládnout vedení her s týmovou spoluprací, ale i sportovních a psychomotorických her;
vyhodnotit krizové a nebezpečné situace;
připravit a zrealizovat hry pro libovolnou skupinu;
sebereflexe.
|
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|