|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / BSODE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
BSODE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sociální deviace
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
10 / 20
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/SODE
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KVV/BZSOP
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem studijního předmětu je zprostředkovat poznatky o problematice sociálních deviací a o systému primární, sekundární a terciární prevence. Student si osvojí základní pojmy, seznámí se se specifikou základních institucí v rámci záchranné sociální sítě a učí se mapovat a identifikovat sociálně rizikové jevy. Bude veden k zamyšlení nad problematikou norem, sociální kontroly a jejich forem, normality, příčinami rizikových sociálních jevů a možnostmi a limity jejich prevence.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná účast na seminářích. Plnění zadaných úkolů. Odprezentování tématu (budou rozdělena na prvním semináři). Obsah i forma prezentace bude hodnocena a výsledek bude zohledněn při ústní zkoušce.
Samostudium dle povinné a doporučené literatury - literatura může být doplňována v průběhu semestru.
Ústní zkouška - znalosti z obecné psychologie, sociální psychologie a sociálních deviací získané studiem odborné literatury. Zkouškové okruhy se budou týkat témat odpřednášených a odprezentovaných na seminářích.
Základní literatura ke zkoušce: Urban, Dubský: Sociální deviace.
V případě distanční výuky: Samostudium dle zadané literatury, individuální telefonické konzultace, zpracování tématu vybrané sociální deviace (10NS) jako semestrální práce.
online zkouška
|
Obsah
|
Sociologické teorie sociálních deviací.
Problematika normality.
Psychologie trestu.
Kriminalita.
Vězeňství.
Závislosti.
Šikana.
Sekty a destruktivní kulty.
Psychické poruchy.
Sexuální deviace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
URBAN, L., DUBSKÝ, J., BAJURA, J. Sociální deviace. Plzeň, 2012.
-
Základní:
MUNKOVÁ, G. Sociální deviace.. Praha : Karolinum, 2001.
-
Základní:
HRČKA, M. Sociální deviace. Základy sociologie.. null. Praha, 2001. ISBN null.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. vyd. Praha: Portál, 2004.
-
Doporučená:
KOUKOLÍK, F.; DRTILOVÁ, J. Vzpoura deprivantů.. Praha: Makropulos, 1996.
-
Doporučená:
HELLER, J.; PECINOVSKÁ, O. a kol. Závislost známá neznámá.. Praha : Avicenum, 2001.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Vychází se ze znalostí obecné a sociální psychologie. |
Získané způsobilosti |
Student se bude orientovat v problematice sociálních deviací v mezioborovém kontextu |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Prezentace
|
|
|
|