|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / BZPD1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
BZPD1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy pedagogiky I
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
46 / 67
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/ZPED1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KVV/BKSPP, KVV/BUSOP, KVV/BZPD2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout vhled do problematiky oboru a seznámit se s aktuálními otázkami pedagogické teorie a praxe. Studenti jsou orientováni na porozumění základním vývojovým tendencím v oblasti výchovy a vzdělávání, které ovlivňují současnou teorii a praxi.
|
Požadavky na studenta
|
2 recenze, esej nebo překlad s komentářem
|
Obsah
|
Úvod do pedagogiky jako vědní disciplíny, základní pojmy. Vývojové etapy a metody pedagogických výzkumů. Základní pedagogické disciplíny. Pojetí člověka ve vývoji, nové paradigma výchovy. Vzdělávání ve středověku. Proměna univerzity. Přínos Komenského a Herbarta. Reformní a alternativní pedagogická hnutí - příklad Montessori. Školství v ČSR do roku 1939. Vývoj výchovy a vzdělávání po roce 1945. Vývoj maturitní zkoušky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání.. Praha: Portál, 1998.
-
Základní:
SCHOENEBECK, H. Texty k postpedagogickému myšlení.. Pardubice, 2000.
-
Základní:
VORLÍČEK, CH. Úvod do pedagogiky. Praha: UK, 2000.
-
Základní:
RÝDL, K. Základy obecné pedagogiky I. PedF TU.. Liberec: TU, 2004.
-
Doporučená:
VACÍNOVÁ, T. Dějiny vzdělávání.. Praha, 2009.
-
Doporučená:
BREZINKA, W. Filozofické základy výchovy.. Praha: Zvon, 1996.
-
Doporučená:
PIKE, G.; SELBY, D. Globální výchova.. Praha: Grada, 1994.
-
Doporučená:
MAŇÁK, J.; PROKOP, J.; SOLFRONK, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a psychologie.. Brno: Paido, 1998.
-
Doporučená:
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika.. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1228-7.
-
Doporučená:
PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie.. Portál, Praha, 2011.
-
Doporučená:
ŠMELOVÁ, E.; RÝDL, K. Vývoj institucionalizace výchovy.. UP, Olomouc, 2012.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student bude schopen samostatného vhledu do problematiky pedagogického myšlení, výchovy a vzdělávání. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
|
|
|
|