|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / MASRV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
MASRV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Asertivita
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 15
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
20 / 21
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/ASRV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Program přednášky a semináře nabízí alternativu pro rozvíjení otevřeného a přímého jednání v sociálních kontaktech - v rovině studijní, profesní i v osobním životě.
|
Požadavky na studenta
|
test s vyhodnocením a inscenace modelových situací z osobního, studijního a profesního života
|
Obsah
|
Struktura programu je zaměřena především na následující oblasti:
" Pojetí asertivity na prahu 21. století. Historické kontexty a její typologie.
" Asertivita jako součást sociální kompetence. Možnosti a meze asertivního stylu jednání.
" Orientace v adekvátní sebepercepci a obranných reakcích.
" Seznámení se základními asertivními právy a vytvoření předpokladů pro jejich uplatnění.
" Rozvíjení asertivních dovedností a technik jejich nácviku.
" Vytváření předpokladů pro uplatňování adekvátních vzorců jednání v běžném životě.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vališová, A. Asertivita v prostředí rodiny a školy. Praha: ISV 2002.
-
Základní:
Canter, L. Assertive Discipline in the Classroom. Hollywood, CA: Media Five 1978..
-
Základní:
Vališová, A. Jak získávat, udržet a neztrácet autoritu. Praha: Grada 2008..
-
Základní:
Vališová, A. Komunikace jako vzájemné porozumění. Praha: Grada 2006..
-
Základní:
Cangelosi, J.S. Strategie řízení třídy. Jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál 1994..
-
Doporučená:
Medzihorský, S. Asertivita. Praha: Elfa 1991..
-
Doporučená:
Praško, J., Prašková, H. Asertivitou proti stresu. Praha: Grada 1996..
-
Doporučená:
Gutmannová, J. Cvičebnice asertivity. Praha: Talpress 1995..
-
Doporučená:
Brienová, P. Pozitivní řízení. Asertivita pro manažery. Praha: Management Press 1996..
-
Doporučená:
Čapponi, V., Novák, T. Sám sobě psychologem. Praha: Grada 1992..
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získají širší znalosti z oboru Asertivita, který nabízí alternativu pro rozvíjení otevřeného a přímého jednání v sociálních kontaktech. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|