|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / MKVEV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
MKVEV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kvalita a evaluace ve výchovné práci
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
29 / 38
|
4 / 10
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/KVEV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámit studenty s problematikou kvality a evaluace ve výchovné práci. Obsah kurzu bude naplněn níže uvedenými tématy.
|
Požadavky na studenta
|
Student předloží esej na téma škálování a standardizace projevů výchovné činnosti ve vybrané oblasti.
|
Obsah
|
1. Pojetí kvality ve výchově a vzdělávání. Vývoj problematiky. 2. Problém hodnoty a její proměny. 3. Vybrané zahraniční modely a zkušenosti (Skandinávie, anglosaské země, Německo, Nizozemí a Rakousko). 4. Problémy vnější a vnitřní evaluace a autoevaluace v oblasti výchovné práce. 5. Kvantitativní a kvalitativní metody a formy hodnocení. 6. Oblasti, ukazatele, kritéria a nástroje evaluačních procesů. 7. Legislativní zajištění a jeho perspektivy. 8. Hodnocení a klasifikace jednotlivce (včetně vychovatele), skupiny, instituce, systému. Smysl a cíle vlastního portfólia. 9. Tvorba evaluačních nástrojů a metody vyhodnocování a interpretace výsledků. 10. Didaktické testování.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole.. Praha: Portál, 1999.
-
Doporučená:
KOLÁŘ, Z.; ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2007.
-
Doporučená:
NENADÁL, J. A KOL. Moderní systémy řízení jakosti. . Praha: Management Press, 2002.
-
Doporučená:
PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace.. Brno: Paido , 1996.
-
Doporučená:
SCHRATZ, M. A KOL. Qualitätentwicklung.. Weinheim u. Basel: Beltz, 2000.
-
Doporučená:
RÝDL, K. A KOL. Sebehodnocení školy. Jak hodnotit kvalitu školy. . Praha: Strom, 1998.
-
Doporučená:
VAŠŤÁTKOVÁ, J. Vlastní hodnocení školy. . Olomouc, 2006.
-
Doporučená:
Výstupy z projektu OPVK MŠMT "Cesta ke kvalitě.
-
Doporučená:
Výstupy z projektu OPVK MŠMT "Cesta ke kvalitě"..
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získají širší znalosti z daného oboru. Jsou schopni identifikovat indikátory a formulovat hodnotící kritéria. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|