|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / MMEPČ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
MMEPČ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metodika probační činnosti
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 30
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
28 / 36
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/MEPČ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Smyslem kurzu je seznámit studenty s metodikou výchovné práce. Obsah kurzu vyplývá z níže uvedených témat.
|
Požadavky na studenta
|
Vstupní podmínka: absolvování předmětu METPG.
Písemné zpracování zadaných okruhů, výstupní test.
|
Obsah
|
Probační a mediační služba ČR, právní úprava, organizace. Restorativní justice a její programy.
Probační a mediační služba ČR, její kompetence a metody činnosti.
Systém alternativních opatření.
Probační činnosti. Probační dohled. Parole. Obecně prospěšné práce. Tres t domácího vězení. Trest zákazu vstupu.
Mediační činnosti. Mediace a její proces. Komunikace v mediaci.
Specifika probace u mladistvých pachatelů.
Metody: vysvětlovací a přesvědčovací, procvičovací a nacvičovací, individuální a kolektivní posuzování jedn ání a vztahů
(reflexe), výkonnostní a účastnické, nepřímé výchovné působení.
Metody a formy výchovné práce v časovém režimu. Problém kázně a disciplíny ve skupině. Rea kce jedince na vnější podněty
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kopřiva, P. a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005.
-
Doporučená:
Pelikán, J. Hledání těžiště výchovy. Praha: Karolinum, 2007.
-
Doporučená:
Pešková, J. Já, člověk.. Praha: SPN, 1991.
-
Doporučená:
HOLÁ, L. a kol. Mediace a možnosti využití v praxi.. Praha: Grada, 2013.
-
Doporučená:
Holá, Lenka. Mediace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3134-6.
-
Doporučená:
Slavíková, I. Počátky, vývoj, současnost a perspektivy výchovného poradenství. Pedagogika, 1996.
-
Doporučená:
Křivohlavý, J. Pozitivní psychologie. Praha, 2004.
-
Doporučená:
Probační a mediační služba České republiky. Probace a mediace : možnosti řešení trestných činů. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-757-2.
-
Doporučená:
TOMÁŠEK, J., DIBLÍKOVÁ, S. a SCHEINOST, M. Probace jak o efektivní nástroj snižování recidivy. Praha: Institut pro kriminologii a sociální prevenci, 2016.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti znají a rozumějí účelu, podstatě a výhodám restorativní justice jako novému přístupu k trestnému činu a k jeho řešení. Získají potřebné teoretické znalosti o úloze a postavení Probační a mediační služby ČR, orientují se v jejích probačních i mediačních činnostech i příslušné legislativě a získají přehled o konkrétních metodách činností jak u dospělých tak mladistvých pachatelů. V rámci seminářů si osvojí základy přístupu a komunikace v rámci mediačního procesu. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|