|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / MPDG2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
MPDG2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogická psych. s diagnostikou II
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Pedagogická psychologie s diagnostikou II
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
29 / 40
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KVV/MPDG1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti budou schopni rozpoznat symptomy možné patologie v osobnosti klientů a spolupracovat s týmem dalších odborníků.
|
Požadavky na studenta
|
Student zpracuje kreativní portfolio dle požadavků vyučujícího.
|
Obsah
|
Vymezení základních pojmů - diagnostika, diagnóza, cíle diagnostiky.
Druhy diagnostiky.
Etapy diagnostického procesu, týmová spolupráce.
Diagnostické metody.
Limity diagnostiky, antidiagnostické tendence.
Etické problémy diagnostiky.
Diagnostika v procesu resocializace. Speciálně pedagogická diagnostika.
Pedagogicko-psychologické a diagnostické služby v ČR a jejich organizace.
Právní aspekty pedagogické diagnostiky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
MERTIN, V., KREJČOVÁ, L. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha, 2016.
-
Doporučená:
BAHBOUH, R., HÖSCHLOVÁ, E., SAILEROVÁ, V. Nové pohledy psychodiagnostiky. Praha, 2012.
-
Doporučená:
ZÁŠKODNÁ, H., MLČÁK, Z. Osobnostní aspekty prosociálního chování a empatie.. Praha, 2009.
-
Doporučená:
JANDERKOVÁ, D. Pedagogická diagnostika. Brno, 2009.
-
Doporučená:
ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha, 2011.
-
Doporučená:
DITTRICH, P. Pedagogicko psychologická diagnostika.. 1993.
-
Doporučená:
HRABAL, V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha, 1989.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících.. Praha, 2008.
-
Doporučená:
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících.. Praha, 2015.
-
Doporučená:
SVOBODA, M. a kol. Psychologická diagnostika dospělých.. Praha, 2013.
-
Doporučená:
ŠÁNDOROVÁ, Z. (Re)socializace v rané péči.. Pardubice, 2015.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
prerekvizita: Pedagogická psychologie s diagnostikou I
|
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Demonstrace
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|