|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / MREP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
MREP2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Resocializační pedagogika II
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
29 / 40
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/REPG2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KVV/MREP1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámit studenty s nadstavbovou problematikou resocializační pedagogiky. Jedná se o specializační okruh k dané problematice. Obsah kurzu bude naplněn níže uvedenými tématy.
|
Požadavky na studenta
|
Vstupní podmínka: absolvování předmětu REPG I.
Seminární práce, rozprava nad zvoleným tématem, písemný test, ústní zkouška.
|
Obsah
|
1. Resocializační výchova jako proces. Primární, sekundární, terciární a kvartární socializace. Tři stupně resocializace - readaptace, reintegrace a repersonalizace.
2. Koncepty přístupu k resocializačnímu procesu (hlubinné, kognitivně behaviorální, experienciální a medicínské)
3. Proces resocializace v totálních (uzavřených), polootevřených a otevřených institucích. Normalizace jako cíl "inkluzivní" resocializační pedagogiky.
4. Resocializační diagnostika. Metody resocializační pedagogiky
5. Fáze resocializace. Relaps a nová resocializace.
6. Specializované skupiny v resocializačním procesu. Matky s dětmi v ústavní a ochranné výchově a ve výkonu trestu odnětí svobody.
7. Specifika resocializace mladistvých. Specifika trestání mladistvých - poznatky z praxe.
8. Senioři ve výkonu trestu odnětí svobody. Cizinci ve výkonu trestu
9. Střediska výchovné péče, DD se školou, diagnostické ústavy, VÚM - specifika resocializačního a výchovného procesu v školských zařízeních
10. Léčba závislostí. Formy léčby závislosti. Cíle léčebného procesu. Doléčovací a extramurální programy
11. Terapeutické komunita jako léčebná instituce
12. Bezdomovci, dlouhodobě nezaměstnaní, migranti a jiné sociálně marginalizované skupiny a resocializace.
13. Resocializační pedagog a jeho místo v odborném teamu ve státních a nestátních organizacích.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
ZAPLETAL, J. Prevence kriminality. . Praha: PAČR, 2000.
-
Doporučená:
ŠKOVIERA, A. Metody resocializační výchovy. Pardubice, 2021.
-
Doporučená:
PYTKA, L. Pedagogika resocjalizacyjna. . Warszawa, 2005.
-
Doporučená:
Škoviera, A. Prevýchova. Úvod do teórie a praxe. Bratislava, 2011.
-
Doporučená:
Škoviera, A. Resocializační pedagogika - kontexty a trendy. Univerzita Pardubice, 2018.
-
Doporučená:
ČERNÍKOVÁ, V. Sociální ochrana (kriminologický pohled na terciární prevenci). . Praha: PAČR, 2005.
-
Doporučená:
MÜHLPACHR, P. (ed.). Sociální práce jako životní pomoc. . Brno:MSD, 2006.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získají širší znalosti z oboru Resocializační pedagogika, s ohledem na budoucí výbavu absolventů oboru Resocializační pedagogika. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|