|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UECHI / C813
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UECHI
/
C813
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ochrana životního prostředí
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vytvořit u posluchače komplexní představu o principech problematických technologií, jejich vlivu na životní prostředí a technických řešeních snižující jejich dopad na čistotu životního prostředí.
|
Požadavky na studenta
|
Semestrální práce, ústní zkouška.
|
Obsah
|
Úvod. Problematika těžby nerostných surovin. Výroba energií a paliv, dopad na životní prostředí a možnosti jeho ochrany. Výroba stavebních hmot. Elektrochemické procesy a jejich dopad na ŽP. Výroba velkoobjemových anorganických chemikálií. Ekologické aspekty spojené s provozem velkoobjemových výrob organických sloučenin. Ekologické dopady výroby a zpracovávání polymerů. Odpady související s provozem textilních, kožedělných a papírenských závodů. Pevné odpady, možnosti jejich recyklace a likvidace. Nakládání s odpadními vodami a plyny. Problematika velkých spalovacích zařízení. Ekologické aspekty spojené s povrchovou úpravou výrobků a konstrukčních materiálů. Prohlídka výrobního technologického provozu. Prohlídka provozu provozujícího recyklaci, spalování nebo čištění odpadů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Neisel J. a kol. Obecná chemická technologie. SNP Praha, 1981.
-
Základní:
TÖLGYESSY J., Patrik M., TÖLGYESSY P. Ochrana prostredia v priemysle. Bratislava, 1989.
-
Doporučená:
Ptáček M., ERLEBACH J., LISCHKE P., MATĚJKA Z. Čištění odpadních vod z galvanotechniky a chemické povrchové úpravy kovů. SNTL Praha, 1981.
-
Doporučená:
AGUADO J., SERRANO D. Feedstock Recycling of Plastic Wastes. RSC Clean Technology Monographs, Cambridge, 1999.
-
Doporučená:
TARJAN G. Mineral Processing. Akademiai Kiado, Budapešť, 1986.
-
Doporučená:
SPEJŠER V. Zneškodňování průmyslových exhalací spalováním. SNTL Praha, 1983.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Všeobecný přehled. |
Získané způsobilosti |
Posluchač se po absolvování předmětu orientuje v základných technologických principech a chápe souvislosti jednotlivých chemicko inženýrských operací. Je seznámen s nejlepšími dostupnými technikami aplikovanými na konkrétní příklady technologií, problematických z pohledu ochrany životního prostředí. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Demonstrace
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|