|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / CISY
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
CISY
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Informační systémy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
3 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
14
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
USII/CZIS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uceleně seznámit posluchače se základy problematiky informačních systémů a jejich životním cyklem, s vyšším důrazem na analytickou fázi a specifikaci požadavků. Dále je cílem seznámit posluchače s vybranými aspekty - především s problematikou kvality dat, softwaru a informačního systému jako celku, s architekturami informačních systémů, s vybranými právními aspekty a vybranými aspekty bezpečnosti).
|
Požadavky na studenta
|
MIMOŘÁDNÁ SITUACE LS 2019/20: VEŠKERÉ INFORMACE A POKYNY JSOU v Moodle-kurzu CISS.
Zápočet je udělen za vypracování semestrálního projektu.
Zkouška se skládá z části písemné a ústní, kdy jsou prověřovány teoretické znalosti probírané problematiky a schopnost vypracování praktických příkladů.
|
Obsah
|
eGovernment, vývoj v ČR a EU.
eDocument, související nástroje, základní principy a také rizika užívání eDokumentu.
Informační systémy ve veřejné správě, shodné i odlišné charakteristiky s prostředím hospodářských organizací.
Metodiky, metody, techniky a nástroje systémové analýzy a navrhování IS.
Strukturované a objektově orientované přístupy, case nástroje v životním cyklu projektu.
Objektově-orientovaný vývoj, modelování, principy, modelovací standard Unified Modeling Language.
Kombinování přístupů strukturovaného a objektově orientovaného.
Datové struktury a relační model, variantnost mapování a technologické důsledky.
Způsoby získávání datových a funkčních požadavků, způsoby klasifikace požadavků, modelování hlasu zákazníka.
IT Governance, rámce řízení informatiky.
Model COBIT (Control Objectives for Information and Related Technology).
Knihovna bestpractices ITIL (Information Technology Infrastructure Library).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Keřkovský, M. IS/IT strategie krok za krokem.. Praha, 2015. ISBN 978-80-7400-272-.
-
Základní:
Šimonová,S. Modelování procesů a dat pro zvyšování kvality. Univerzita Pardubice, 2009. ISBN 978-80-7395-205-1.
-
Základní:
Bruckner, T. a kol. Tvorba informačních systémů.. Praha, 2012. ISBN 9788024741536.
-
Doporučená:
Smith, H. Data center storage.. Boston, 2011. ISBN 978-1439834879.
-
Doporučená:
Coronel, C. Database Principles.. Hamsphire, 2013. ISBN 978-8131525937.
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
26
|
Projekt individuální
|
60
|
Příprava na zkoušku
|
50
|
Kontaktní výuka
|
14
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
charakterizovat vývoj eGovernmentu v ČR i EU, zná charakteristiky návazných technologických projektů v souvislosti s eGovernmentem a dokáže se orientovat v základních technologicko-legislativních souvislostech;
definovat charakteristiky eDokumentu, rozumí používaným technologickým nástrojům pro tvorbu a nakládání s eDokumenty, má představu o technologicko-legislativních rizicích a výzvách s tím souvisejících;
vysvětlit současné přístupy k vývoji informačního systému v organizacích jak ve veřejné správě, tak v hospodářském sektoru;
popsat způsoby pro získávání požadavků na informační systém a modelování hlasu uživatelů;
charakterizovat principy rámců pro řízení informatiky v organizaci.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
postihnout význam informačních systémů pro klíčové procesy organizace a chápe nezbytnost jejich vzájemné součinnosti;
uplatnit komplexní přístup k vývoji informačního systému, od definování požadavků, přes analýzu a vývoj systému, až po finální implementaci;
použít metody, které jsou používány v rámci životního cyklu informačního systému, zná modelovací a vývojové nástroje používané v jednotlivých fázích, a vybrané nástroje umí používat;
se orientovat v základních principech řízení informatiky v organizaci, má přehled o základních rámcích a modelech doporučených pro řízení informatiky;
navrhnout a využít datovou základu pro podporu při rozhodování v rámci organizací veřejné správy i privátní sféry.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
přistoupit komplexně k problematice potřeb organizace z hlediska identifikace relevantních datových zdrojů a jejich využití pro klíčové procesy organizace;
se uplatnit v mnoha oblastech informatiky od identifikace datových nároků v rámci klíčových procesů až po vývoj informačních systémů, včetně základních přístupů k řízení informatiky v rámci eGovernance, a to jak v institucích veřejné správy, tak v hospodářských organizacích;
být členem vývojového týmu při identifikaci a modelování datových nároků, má schopnosti business analytika pro zapojení do realizačního týmu pro IT řešení;
se uplatnit pro práci v IT oddělení i v oddělení pro řízení informatiky v organizaci, kdy se může uplatnit na pozici identifikace dat pro klíčové procesy, na pozici návrhu a vývoje relevantních IT služeb.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Laborování
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Analýza výkonu studenta
- Didaktický test
- Rozhovor
|
|
|
|