|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / FMZN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
FMZN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Management znalostí
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
25 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
USII/PRZN
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s přístupy k managementu znalostí a jeho nástroji s důrazem na systémový kontext představovaný znalostní ekonomikou a znalostní společností.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet (online i prezenční výuka): účast na cvičení (min. 75% osobně nebo online), zpracování zadaných úloh, prezentace a úspěšné obhájení praktického projektu. Zkouška (online i prezenční výuka): písemná s minimálně 60% úspěšností. Podmínkou je zápočet. V případě online bude zkouška probíhat v Moodle. Hlavní komunikační kanál pro zveřeňování aktualit: Moodle.
|
Obsah
|
Znalostní společnost (člověk a poznání, úloha vědy ve znalostní společnosti) a znalostní ekonomika.
Perspektivy zkoumání managementu znalostní.
Model managementu znalostí v organizaci, báze znalostí organizace.
Organizační učení a transfer znalostí.
Strategie managementu znalostí a zavádění managementu znalostní v organizaci.
Znalostní procesy a znalostně-informační infrastruktura.
Metody, techniky a nástroje managementu znalostí.
Hodnocení managementu znalostí v organizaci.
Úloha informačních a komunikačních technologií v managementu znalostí.
Systémy pro management znalostí a jejich architektura.
Schémata pro reprezentaci znalostí a ontologie.
Životní cyklus systému pro management znalostí.
Budoucí směry vývoje managementu znalostí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HISLOP, D. Knowledge management in organizations: A critical introduction. Oxford: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0199691937.
-
Základní:
DALKIR, K., LIEBOWITZ, J. Knowledge management in theory and practice. Cambridge: MIT Press, 2011. ISBN 978-0262036870.
-
Základní:
HÁJEK, P. Řízení znalostí - distanční opora. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011. ISBN 978-80-7395-379-9.
-
Základní:
BUREŠ, V. Znalostní management a proces jeho zavádění: průvodce pro praxi. Praha: Grada, 2007. ISBN 9788024719788.
-
Doporučená:
COLLISON, CH., PARCELL, G., NEVRLÁ, E. Knowledge management: praktický management znalostí z prostředí předních světových učících se organizací. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 8025107604.
-
Doporučená:
RAO, M. Knowledge management tools and techniques: Practitioners and experts evaluate KM solutions. Burlington: Elsevier Butterworth-Heinemann, 2005. ISBN 978-0750678186.
-
Doporučená:
NORTH, K., KUMTA, G. Knowledge management value creation through organizational learning. Oxford: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-3-319-37785-8.
-
Doporučená:
TRUNEČEK, J. Znalostní podnik ve znalostní společnosti. Praha: Professional Publishing, 2004. ISBN 8086419673.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
28
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Příprava na zápočet
|
10
|
Projekt individuální
|
40
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
vysvětlit vliv znalostí na současnou ekonomiku a společnost;
charakterizovat a rozlišit různé perspektivy zkoumání managementu znalostí;
popsat model managementu znalostí v organizaci a možnosti doplňování báze znalostí organizace;
kategorizovat a porovnat strategie transferu znalostí;
vysvětlit vliv znalostních technologií na jednotlivé znalostní procesy;
porovnat zavádění systému pro management znalostí a informačního systému.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
zpracovat strategii managementu znalostí organizace;
provést analýzu znalostních potřeb organizace;
navrhnout systém hodnocení managementu znalostí v organizaci;
zvolit vhodné nástroje pro podporu jednotlivých znalostních procesů.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
samostatně a odpovědně se rozhodovat o znalostech v organizaci i v nových nebo měnících se souvislostech s přihlédnutím k širším společenským důsledkům rozhodnutí;
podle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezit zadání pro odborné činnosti související s managementem znalostí a koordinovat je;
plánovat, podporovat a řídit získávání další odborných znalostí, dovedností a způsobilostí členů týmu. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Obhajoba vlastního projektu
|
|
|
|