|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / FUMU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
FUMU
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvod do multimédií
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
108 / -
|
13 / -
|
2 / 4
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi, významem, prvky, principy, technologiemi a základními atributy jednotlivých mediálních komponent.
|
Požadavky na studenta
|
Prezenční výuka
Zápočet je udělen za účast na cvičeních, vypracování zadaných úkolů ve stanovených termínech, vypracování a úspěšnou obhajobu semestrálního projektu.
Online výuka
Zápočet je udělen za vypracování úkolů ve stanovených termínech, vypracování a online obhajobu semestrálního projektu.
|
Obsah
|
Základní prvky a význam multimédií
Počítačové platformy a technologie pro multimédia
Analogová a digitální zařízení
Komunikační teorie, informace a znalosti
Význam vizuální komunikace a multimédia v praxi
Plánování a strategie tvorby multimediálního projektu
Mediální produkty a jejich významy
Základní principy designu
Vnímání barev a tvarů, barevné modely
Využití multimédií ve firemním prostředí
Multimediální projekty v praxi
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Renáta Bílková, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Ing. Renáta Bílková, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Renáta Bílková, Ph.D. (100%),
Ing. Jakub Jech (100%),
Ing. Hana Jonášová, Ph.D. (100%),
Ing. Kateřina Příhodová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Horný, Stanislav. Praktická učebnice tvorby multimediálního obsahu. 2018. ISBN 978-80-88260-29-5.
-
Základní:
Duarte, Nancy. Slajdologie : tajemství tvorby skvělých prezentací. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0009-4.
-
Základní:
Horný, Stanislav. Úvod do multimédií. 2013. ISBN 978-80-245-1987-6.
-
Doporučená:
Chapman, Nigel. Digital multimedia. Chichester: John Wiley & Sons, 2000. ISBN 0-471-98386-1.
-
Doporučená:
Sedláček, Jiří. E-komerce, internetový a mobil marketing. Praha: BEN - technická literatura, 2006. ISBN 80-7300-195-0.
-
Doporučená:
Juilly, B. Jak točit skvělá videa pro YouTube. Computer Press, 2017. ISBN 978-80-251-4889-1.
-
Doporučená:
Schellmann, Bernhard. Média : základní pojmy, návrhy, výroba. Praha: Europa - Sobotáles, 2004. ISBN 80-86706-06-0.
-
Doporučená:
Pecinovský, J. Pinnacle Studio 21. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0732-2.
-
Doporučená:
Horný, Stanislav. Vizuální komunikace firem. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0762-5.
-
Doporučená:
Kopecký, P. Základy elektronického zvuku a jeho kreativní zpracování. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2017.
-
Doporučená:
Rafajová, A. Zvuky v reklamě. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2017. ISBN 978-80-7380-673-6.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Sběr materiálu
|
15
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Projekt týmový
|
43
|
Samostatná kritická četba
|
15
|
Příprava prezentace (referátu)
|
15
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
definovat základní komunikační modely;
charakterizovat základní principy vizuální komunikace;
popsat postup tvorby komplexních multimediálních projektů;
zvolit vhodný multimediální způsob komunikace dle obsahu a účelu sdělení;
vysvětlit a využít účinky jednotlivých multimediálních prvků;
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
navrhnout základní strategii tvorby multimediálního projektu;
pracovat s nástroji pro tvorbu multimediálních prvků;
určit, jaké prostředky použít pro interní či externí prezentaci informací v podnikové praxi;
navrhnout a vytvořit jednoduchou multimediální prezentaci firmy;
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
integrovat základní znalosti informačních technologií a komunikační strategie s ohledem na multimediální prezentaci společnosti;
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů z oblasti vizuální prezentace společnosti a vlastním názoru na jejich řešení.
diskutovat vztah multimédií, zpravodajství a publicistiky.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Obhajoba vlastního projektu
- Prezentace
|
|
|
|