|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / FVGR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
FVGR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vektorová grafika a její aplikace
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
36 / -
|
0 / -
|
3 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámení s teorií a praxí v oblasti vektorové grafiky. V předmětu je kladen důraz hlavně na praktickou stránku využití vektorové grafiky ve firemní praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: účast na cvičení (viz směrnice), zpracování zadaných úkolů na cvičení.
Zkouška: ústní, obhajoba projektu (realizovaných cvičení).
Distanční výuka:
Zápočet: účast na cvičení, odevzdání úkolů zadaných na cvičení.
Ústní zkouška: prokázání znalosti použitých nástrojů pro práci s vektorovou grafikou při diskuzi nad vybraným cvičením.
|
Obsah
|
Úvod do počítačové grafiky.
Přehled softwarových nástrojů vektorové grafiky.
Základní nastavení dokumentu.
Vytváření základních tvarů.
Kreslení křivek.
Úprava a organizace objektů.
Práce s textem.
Tvorba speciálních efektů.
Návrh vlastní firemní grafiky.
Ukázky aplikace vektorové grafiky ve firemní praxi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
DVOŘÁKOVÁ, Z. DTP a předtisková příprava: kompletní průvodce od grafického návrhu po profesionální tisk. Brno, 2008.
-
Základní:
HORNÝ, S. Počítačová grafika. Praha, 2006.
-
Základní:
HASHIMOTO, A. Velká kniha digitální grafiky a designu. 2008.
-
Základní:
HORNÝ, S. Vizuální komunikace firem. 2004.
-
Doporučená:
BOUTON, G. D., KOŠAŘOVÁ, L. Mistrovství v CorelDRAW: [kompletní průvodce profesionálního grafika]. Brno, 2009.
-
Doporučená:
ŽÁRA, J.; BENEŠ, B.; SOCHOR, J.; FELKEL, P. Moderní počítačová grafika, Brno: Computer Press, 2004. 610 s..
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Samostatná kritická četba
|
10
|
Domácí příprava na výuku
|
18
|
Semestrální práce
|
20
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
Vysvětlit principy v oblasti vektorové grafiky.
Vyjmenovat základní nastavení dokumentu.
Vysvětlit postupy práce s křivkami a objekty.
Vysvětlit využití textu při práci s vektory.
Vyjmenovat typy speciálních efektů vhodných pro vektorovou grafiku.
Popsat návrh a tvorbu prvků firemní grafiky.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
Respektovat a aplikovat pravidla pro práci s vektorovou grafikou.
Rozhodnout o vhodnosti použití nástrojů vektorové grafiky pro daný účel.
Zvolit a nadefinovat vhodné styly pro daný typ dokumentu.
Navrhnout a editovat objekty vektorové grafiky dokumentu.
Vytvářet vlastní objekty vektorové grafiky.
Zdůvodnit použití vybraných nástrojů pro zpracování vektorové grafiky.
Samostatně navrhnout a zpracovat grafiků firemních dokumentů.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
Uplatnit své znalosti, dovednosti a způsobilosti v oblasti vektorové grafiky v praxi.
Samostatně rozhodnout o postupu zpracování firemní grafiky.
Srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení v oblasti vektorové grafiky používané ve firmě.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
- Rozbor díla tvůrčího charakteru
- Obhajoba vlastního projektu
|
|
|
|