|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USSV / FKKP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USSV
/
FKKP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Komunikační kompetence pro praxi
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
55 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit se s podstatou a významem komunikace a připravit zejména na proklientskou komunikaci v praxi. Student si osvojí základní modely interní i vnější komunikace, komunikační kompetence v rámci své profesionality, komunikační standardy a styly založené na situacích, typech osobností a mezigenerační komunikaci.
Součástí předmětu je vlastní sebeuvědomění a reflexe pro posilování vlastního pozitivního a proaktivního přístupu a prevence syndromu vyhoření při překonávání překážek ve spolupráci s klienty i spolupracovníky.
Studenti by si měli osvojit základní principy a techniky pro implementaci efektivní komunikace jednotlivců a budování vztahů stimulující prostředí pro spolupráci.
|
Požadavky na studenta
|
Elektronický test a úspěšná prezentace týmově řešené semestrální práce.
|
Obsah
|
Úvod do komunikace úřadu (veřejná správa, veřejný prostor) a komunikace ve veřejné správě
Systém interní komunikace - komunikace uvnitř úřadu
Komunikace úřadu s občany
Úřad a média
Sociální komunikace, základní komunikační kompetence a předpoklady efektivní komunikace
Komunikační standardy a komunikační plány
Prezentační a rétorické dovednosti
Řízení konfliktů
Komunikace změny
Komunikace s klientem a mezigenerační komunikace
Typologie osobnosti a situační komunikace
Rozvíjení a udržování vztahů na pracovišti (poskytování zpětné vazby a motivace ke spolupráci)
Rozvoj komunikačních kompetencí (sebereflexe)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BARKER, A. Improve Your Communication Skills. Fourth Edition. New York, 2016.
-
Základní:
ČERNÝ, V. Jak jednat s různými typy lidí: příručka pro manažery i běžný život. Brno, 2009.
-
Základní:
KHELEROVÁ,V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha, 2010.
-
Základní:
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha, 2010.
-
Základní:
PLAMÍNEK, J. Konflikty a vyjednávání: umění vyhrávat, aniž by někdo prohrál. Praha: Grada., 2009.
-
Základní:
BEDRNOVÁ, E. Management osobního rozvoje: duševní hygiena, sebeřízení a efektivní životní styl. Praha, 2015.
-
Základní:
LEPILOVÁ, K. Přesvědčivá komunikace manažera: jak úspěšně vystupovat v obchodním styku i ve společnosti: vytvořte si image a styl jednání. Brno, 2009.
-
Doporučená:
RICHARD, E. Communication Skills: Stepladders to Success for the Professional. Bristol, 2009.
-
Doporučená:
CARLOPIO, J., ANDREWARTHA, G., WHETTEN, D., CAMERON, K. Develop Management Skills. Melbourne, 2012.
-
Doporučená:
BRECHTA, B., GRASSEOVÁ, M., ed. Efektivní rozhodování: analyzování, rozhodování, implementace a hodnocení. Brno, 2013.
-
Doporučená:
LUIS, R., V. Management skills and leadership techniques. Vigo, 2010.
-
Doporučená:
MEDLÍKOVÁ, O. Přesvědčivá prezentace: špičkové rady, tipy a příklady. Praha, 2010.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
14
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Domácí příprava na výuku
|
40
|
Projekt týmový
|
10
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
definovat základní komunikační a manažerské techniky související se sociálním a pracovním životem;
dokáže rozeznávat manažerskou komunikaci od jiných typů, dále potom styly a formy rozhodování;
popsat základní teze konceptů leadrshipu, koučinku, vyjednávání, rozhodování;
rozeznávat účelné prezentace a umí takové sestavit.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
srozumitelně sdělovat své názory, řídit různé druhy jednání, ovládá základy motivace pracovních kolektivů i jednotlivců; ovládá základy efektivního vyjednávání a rozhodování;
reflektovat pozitivní stránky koučinku a implementovat jeho případné zapojení do pracovní praxe.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
rozeznávat různé formy komunikace a zvolit vhodné metody komunikace s ohledem na situaci, v níž se pohybuje za použití prvků verbálních i nonverbálních;
týmové práce a efektivního plánování svého pracovního času.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Demonstrace
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Rozhovor
- Obhajoba vlastního projektu
|
|
|
|