|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
FES / AMRP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
FES
/
AMRP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Modelling of Regional Processes
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
FES/DMRP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojit si teoretické vědomosti v oblasti modelování sociálních a ekonomickách procesů s využitím PC jako nástrojem.
Pozornost bude věnována zejména Leontieffově metodě vstupu a výstupu, modifikacím systému kořist-dravec aj.Student bude schopen použít i evolučních modelů, a Box-Jenkinsovy metodologie v případech kdy nedokážeme jednoznačně určit vstupní a/nebo výstupní veličiny. Získané poznatky bude umět zdůvodnit a obhájit v odborné diskuzi.
|
Požadavky na studenta
|
Student je veden k samostatné práci, kde poznatky získané studiem implantuje do své doktorské disertační práce. Student samostatně vyhledává problémy řešitelné metodami obsaženými v předmětu, presentuje dílčí a konečná řešení, získané poznatky obhajuje v odborné diskuzi a implementuje je do své závěrečné práce.
|
Obsah
|
Leontieffova metoda vstupu a výstupu. Metoda postupné derivace a integrace. Metoda váhové funkce (posloupnosti). Metoda klouzavých průměrů. Box - Jenkinsonovy metodologie, modely AR, MA, ARMA, Evoluční modely. Model kořist-dravec. Model chaotického chování systému (procesu), ( Elliotovy vlny).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Shone R. An Introduction to Economic Dynamics.. Cambridge University Press, 2001.
-
Základní:
Shone, Ronald. Economic dynamics : phase diagrams and their economic application. Cambridge: Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-01703-3.
-
Základní:
Takayama A. Mathematical economics.. Cambridge University Press, 1997.
-
Základní:
Čapek,J. Modelování ekonomických a sociálních procesů.. Univerzita Pardubice, 2006.
-
Základní:
Medio, Alfredo. Nonlinear dynamics : a primer. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. ISBN 0-521-55874-3.
-
Doporučená:
Mandl. P. Pravděpodobnostní dynamické modely.. Academia, 1985.
-
Doporučená:
Cipra,T. Analýza časových řad s aplikacemi v ekonomii.. SNTL/ALFA, 1986.
-
Doporučená:
Pazourek.J. Simulace biologických systémů.. Grada, 1992.
-
Doporučená:
Hušek,R. Základy ekonometrické analýzy I. Modely a metody.. skripta VŠE, 1995.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student bude schopen aplikovat metody syntézy matematického modelu ekonomického procesu, který většinou představuje ze systémového hlediska složitý nelineární dynamický systém, za předpokladu znalosti vstupní a výstupní veličiny systému (procesu). |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|