Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubení a rozšíření znalostí a dovedností získaných v průběhu předchozího studia ve všech složkách komunikativní jazykové kompetence. Předmět reflektuje zásady pro tvorbu kurzu odborného cizího jazyka neboli cizího jazyka pro specifické účely. Důraz je kladen na posílení autonomie učení. Cílem kurzu je další upevnění znalostí a dovedností na úrovni B2+.
|
Požadavky na studenta
|
Student zpracuje portfolio výsledků svého učení na základě sebehodnocení a stanovení vlastních cílů v jednotlivých složkách komunikativní kompetence.
Podmínky pro splnění požadavků předmětu v případě zavedení distanční výuky:
Na základě požadavků vyučujícího se student účastní online výuky dle rozvrhu předmětu a plní konkrétní zadané úkoly prostřednictvím online systémů Moodle / MS Teams.
|
Obsah
|
Future: language of certainty and uncertainty.
Innovations, making product a commercial success. Modals.
Working across cultures.
Language of positive and negative judgements.
Reading and note-taking.
Text cohesion.
Text summary.
Media survey in the area of IT and Electrical Engineering.
Research in the area of IT and Electrical Engineering.
Oral and written production in the area of IT and Electrical Engineering.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- pro nerodilé mluvčí jazyka
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR B2 v obecné angličtině.
|
Získané způsobilosti |
Student dále rozvíjí svou jazykovou kompetenci získanou předchozím studiem, a to s důrazem na argumentaci, účinnou společenskou promluvu a jazykové povědomí. Při vedení konverzace dokáže využívat strategii spolupráce a při tvorbě složitých textů umí výstižně postihnout vztahy mezi myšlenkami. Tyto způsobilosti dovede efektivně využívat v oblasti obecného i odborného jazyka. |
Vyučovací metody |
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor jazykového projevu studenta
|