Course objectives:
|
The subject is aimed to enable the students to deepen and expand the knowledge and skills they acquired in all components of communicative language competence during their preceding studies, when they achieved the B1+ level of the Common European Framework of Reference (CEFR). It reflects the principles of ESP course design.
|
Requirements on student
|
Písemný test s důrazem na osvojení odborné terminologie. Student plní seminární práce dle požadavků vyučujícího. V rámci závěrečného testování bude ověřována míra dosažení úrovně jazykové kompetence studenta prostřednictvím využití standardizovaných testovacích materiálů.
Podmínky pro splnění požadavků předmětu v případě zavedení distanční výuky:
Na základě požadavků vyučujícího se student účastní online výuky dle rozvrhu předmětu a plní konkrétní zadané úkoly prostřednictvím online systémů Moodle / MS Teams.
|
Content
|
Data centres and security.
Banking security.
Managed services.
Service level agreements.
Negotiation in SLA.
Television.
Media startups.
Website usability.
Healthcare.
Surveilance.
Technology adoption in society.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
|
Prerequisites - other information about course preconditions |
Communicative competence CEFR B1+. |
Competences acquired |
Po úspěšném ukončení kurzu absolvent používá jazyk nezávisle a efektivně ve složitějších, profesně zaměřených situacích a samostatně pracuje s odbornou literaturou. |
Teaching methods |
- Dialogic (discussion, interview, brainstorming)
- Work with text (with textbook, with book)
|
Assessment methods |
- Oral examination
- Student performance assessment
|