|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
JC / ZKNZE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
JC
/
ZKNZE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Němčina pro zdravotnictví - B1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předpokladem pro studium odborné jazykové přípravy v německém jazyce jsou osvojené jazykové znalosti a komunikační dovednosti na úrovni CEFR B1. Cílem předmětu je tyto znalosti dále prohlubovat a rozvíjet v souvislosti s obsahem a náplní studijního programu Ošetřovatelství a podle specifických jazykových potřeb. Studenti se seznámí se specifickými problematikami cizojazyčného zdravotnického prostředí především prostřednictvím odborných materiálů určených pro širší využití v praxi (periodika), rozšíří si znalosti a zkušenosti ve vyhledávání a zpracování aktuálních informací a budou prohlubovat produktivní jazykovou kompetenci v cílovém jazyce na základě schopnosti samostatně vyhledávat a zpracovávat informace k pracovním úlohám.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky pro splnění požadavků předmětu v případě distanční výuky:
Na základě požadavků vyučujícího se student účastní online výuky dle rozvrhu předmětu a plní konkrétní zadané úkoly prostřednictvím online systémů Moodle / MS Teams.
|
Obsah
|
1. Medikamente
2. Beratung und Betreuung in der Arztpraxis, Geräte in der Arztpraxis und im OP-Saal
3. Soziale Einrichtungen, Soziale Dienste, Behinderte, Senioren
4. Arbeit mit modernen Sozialnetzwerken in medizinischen Berufen
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Firnhaber-Sensen/Schmidt. Deutsch im Krankenhaus, Berufssprache für ausländische Pflegekräfte. Langenscheidt, 1994.
-
Rozšiřující:
Jarmužek Alžběta a spol. Kommunikation in sozialen und medizinischen Berufen. Fraus, Goethe Institut, 2003.
-
Rozšiřující:
PPS-Pflegepraxis. Phänomene, Prinzipien, Strategien
(Korecic, Jasenka)
-
Doporučená:
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika-přehled, cvičení, testy. Plzeň, 1996.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- pro nerodilé mluvčí jazyka
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR B1 v obecné němčině.
|
Získané způsobilosti |
Uživatel porozumí složitějším textům a dokáže se souvisle v hlavních rysech vyjádřit ke konkrétním námětům ze zdravotnického prostředí a vysvětlit stanovisko k problémům. Umí sestavit jasný podrobný text o širokém okruhu témat. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Didaktický test
|
|
|
|