|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KAA / BUDCJ
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KAA
/
BUDCJ
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Introduction to ELT
|
Form of course completion
|
Course-credit
|
Form of course completion
|
Course-credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
4
Cred.
|
Type of completion
|
-
|
Type of completion
|
-
|
Time requirements
|
Lecture
1
[HRS/WEEK]
Seminar
2
[HRS/WEEK]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
27 / 30
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
0
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
Yes
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
Yes
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
KAA/LDI1
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
KAA/BUDAJ, KAA/BVOBD
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Jedná se o předmět integrovaného bloku Úvod do obecné didaktiky, Úvod do didaktiky cizích jazyků a Pedagogická praxe a její reflexe I. Tyto předměty je nutno zapsat současně. Cílem předmětu je uvést studenty do myšlenkového systému vědní oblasti. Znalost soustavy základních didaktických poznatků rozvíjí dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení žáků. Těsné sepětí předmětů pomáhá rozvoji kompetence vidět konkrétní problémy, kriticky je analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí.
|
Requirements on student
|
1. průběžné plnění zadaných úkolů a aktivní účast na seminářích
2. znalost základní literatury
3. seznam literatury (podle normy Chicago Manual of Style)
forma zápočtu:
ústní prezentace s vizuální oporou a následná diskuse s oporou v odborné literatuře na téma Co znamená vyučovat a učit se anglický jazyk (bližší informace o formátu prezentace budou uvedeny v podrobném sylabu ve studijních materiálech)
Požadavky platí i pro případ, že bude předmět probíhat v kontextu distančního vzdělávání. V tom případě platí, že semináře i zápočet budou probíhat online prostřednictvím MS Teams, případně budou využity další online nástroje, např. Google forms, Google docs, Hangouts.
|
Content
|
Úvod do didaktiky
Žák
Role učitele
Cíle výuky
Obsah výuky
Metody a organizace výuky
Komunikace a komunikační kompetence
Typy učebních činností
Materiální didaktické prostředky.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
Council of Europe. Common European Framework of Reference for Languages. CUP, 2001.
-
Basic:
Council of Europe. Common European Framework of Reference for Languages - Companion Volume with New Descriptors. Council of Europe, 2018.
-
Basic:
Harmer, Jeremy. (2009). The Practice of English Language Teaching. Longman.
-
Recommended:
Lightbown, P. M., Spada, N. How Languages Are Learned. OUP, 2006.
-
Recommended:
Scrivener, Jeremy. Learning Teaching. Macmillan, 2011.
-
Recommended:
Pasch, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005.
-
Recommended:
Brown, H.D. Principles of Learning and Teaching. Pearson, 2014.
-
Recommended:
Škoda, Jiří a Doulík, Pavel. Psychodidaktika - Metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Grada, 2011.
-
Recommended:
Williams, M., Burden, R. L. Psychology for Language Teachers: A Social Constructivist Approach. CUP, 2012.
-
Recommended:
Hedge, Tricia. Teaching and Learning in the Language Classroom. OUP, 2000.
-
Recommended:
Celce-Murcia, M., Brinton, D. M., Snow, M. A. Teaching English as a Second or Foreign Language. National Geographic Learning, 2013.
|
Prerequisites - other information about course preconditions |
- |
Competences acquired |
Studenti získávají dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení žáků, učí se vidět konkrétní problémy a klást otázky, kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí. |
Teaching methods |
-
|
Assessment methods |
-
|
|
|
|