|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MIDAJ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MIDAJ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Inkluzivní didaktika anglického jazyka
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
12 / 20
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/VSPU
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KAA/MDID1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Poznámka
|
předmět musí být zapsán současně s MUPX1
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem studijního předmětu je dále rozvíjet profesní kompetenci studentů učitelství v oblasti práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Pozornost bude věnována tomu, jak specifické poruchy učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie atd.) a mimořádné nadání žáků ovlivňují procesy vyučování/učení anglického jazyka. V rámci předmětu se studenti učitelství naučí některé speciální potřeby žáků identifikovat. Jelikož bude studijní předmět realizován v integraci s Učitelskou praxí I a Reflektivním seminářem I, naučí se studenti za využití principů vnitřní diferenciace plánovat, realizovat a reflektovat vyučovací hodiny nebo jejich části s ohledem na výše uvedené typy speciálních vzdělávacích potřeb žáků. Tento studijní předmět poskytne studentům vědomostní základnu pro realizaci výzkumného projektu a jeho reflexi v rámci Učitelské praxe I a Reflektivního semináře I.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na studenta:
1. aktivní účast na kontaktních hodinách (80%)
2. realizace projektu zaměřeného na žáky se specifickými poruchami učení na ZŠ / SŠ (v integraci se studijním předmětem Učitelská praxe I):
- příprava a pilotáž nástrojů sběru dat (observační listy, rozhovor)
- prezentace projektu a jeho výsledků, reflexe
(podrobnosti viz Moodle)
3. realizace projektu zaměřeného na nadané žáky:
- znalost legislativy a vybraného odborného zdroje zaměřeného na nadané žáky
- naplánování a realizace rozhovoru s mentorem a prezentace výstupů v rozhovoru
- vytvoření diferencovaného plánu pro nadané žáky (v integraci se studijním předmětem Učitelská praxe I) a jeho reflexe ve skupině
|
Obsah
|
Understanding the concept of Special Educational Needs.
Specific learning difficulties.
Learner with dyslexia learning English.
Exceptionally gifted learners.
Individual learner differences. Differentiation.
Specific teaching techniques in teaching English to learners with SEN.
Material teaching aids.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. PaedDr. Monika Černá, Ph.D. ,
-
Přednášející:
doc. PaedDr. Monika Černá, Ph.D. (50%),
Mgr. Helena Zitková, Ph.D. (50%),
-
Vede seminář:
doc. PaedDr. Monika Černá, Ph.D. (50%),
Mgr. Helena Zitková, Ph.D. (50%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Zelinková, O., Černá, M., Zitková, H. Dyslexie. Zaostřeno na angličtinu. Praha, 2020. ISBN 978-80-88290-62-9.
-
Základní:
Daloiso, M. Supporting Learners with Dyslexia in the ELT Classroom. Oxford, 2017. ISBN 9780194403320.
-
Doporučená:
Hurtová, D., Strnadová, I., Šigutová, M. Anglický nápadníček. Oxford, 2006. ISBN 9780194807005.
-
Doporučená:
Zelinková, O. Dyslexie v předškolním věku?. Praha, 2012.
-
Doporučená:
Raymond, S. Helping children cope with dyslexia. London, 2002.
-
Doporučená:
Ott, P. How to Detect and Manage Dyslexia. Oxford, 1997.
-
Doporučená:
Brown, Z. Inclusive Education. Perspectives on pedagogy, policy and practice. Abingdon, 2016.
-
Doporučená:
Zelinková, O., & Čedík, M. Mám dyslexii. Praha, 2013.
-
Doporučená:
Fořtík, Václav a Jitka Fořtíková. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál, 2007.
-
Doporučená:
Cihelková, Jana. Nadané dítě ve škole, náměty do výuky pro celou třídu. Praha: Portál, 2017.
-
Doporučená:
Hříbková, Lenka. Nadání a nadaní. Praha: Grada, 2009.
-
Doporučená:
Machů, Eva. Nadaný žák. Brno: Paido, 2010.
-
Doporučená:
Mühlfeit, Jan a Kateřina Novotná. Odemykání dětského potenciálu. Management Press, 2018.
-
Doporučená:
Broomfield, H. Overcoming Dyslexia. London, 1997.
-
Doporučená:
Kroupová, K. a kol. Slovník speciálněpedagogické terminologie. Praha, 2016.
-
Doporučená:
Fořtíková, Jitka. Talent a nadání. NIDM, 2009.
-
Doporučená:
Škrabánková, Jana. Talent. Is it Really a Gift?. Ostrava, 2014.
-
Doporučená:
Fořtíková, Jitka, Joseph Renzulli, Sally M. Reisová, Diane Montgomeryová a Jana Jurášková. Úspěšná výuka mimořádně nadaných dětí. Nakladatelství Triton, 2008.
-
Doporučená:
Dočkal, Vladimír. Zaměřeno na talenty aneb Nadání má každý. Nakladatelství Lidové noviny, 2005.
-
Doporučená:
Stehlíková, Monika. Život s vysokou inteligencí ? průvodce pro nadané dospělé a nadané děti.. Praha: Grada, 2016.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|