|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MITAJ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MITAJ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Informační technologie ve výuce Aj
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Informační technologie ve výuce anglického jazyka
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
8 / 20
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 20
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Tento předmět se zaměřuje na problematiku integrování ICT do výuky cizích jazyků nejenom z pohledu samotné výuky, ale také z ostatních rovin školního života (např. integrování ICT do komunikace s rodiči). Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty se stručným přehledem historického vývoje integrování ICT za účelem pochopení aktuálního pojetí této integrace, důraz je kladen na možnosti didaktického využití ICT ve výuce anglického jazyka. Studenti by měli být schopni tzv. moderní materiální didaktické prostředky nejenom kriticky hodnotit s ohledem na možnosti jejich začlenění do výuky, ale také by si měli osvojit nejenom znalosti, ale i dovednosti, které jim umožní tyto prostředky smysluplně využívat ve výuce cizích jazyků.
|
Požadavky na studenta
|
- Sdílení zkušeností a příkladů dobré praxe.
- Plnění úkolů zadaných v LMS Moodle.
- Vlastní notebooky, či jiné HW nástroje pro práci v seminářích.
|
Obsah
|
Studijní opory: Moodle, MS Teams, web/blog dle vlastního výběru
Obsah:
Introduction to ICT Integration
- Historical Review of ICT Integration.
- Understanding the importance of ICT in language teaching.
- Exploring digital tools and resources relevant to English language education.
Evaluating Digital Content
- Assessing the effectiveness and appropriacy of online materials.
- Identifying reliable sources for language learning resources.
E-Safety and Digital Literacy
- Guidelines for safe and responsible use of technology.
- Developing digital literacy skills for teachers and learners.
Creating Digital Teaching Materials
- Phases Of Teaching: Pre-Active, Inter-Active and Post-Active
- Using technology to design engaging lesson materials (e.g., presentations, worksheets).
- Incorporating multimedia elements (images, audio, video) into teaching resources.
Interactive Language Learning Apps and Websites
- Exploring language learning apps and websites.
- Integrating interactive exercises and quizzes into lessons.
Blended Learning and Flipped Classroom
- Understanding the concept of blended learning.
- Designing activities that combine face-to-face and online components.
Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR)
- Exploring immersive language learning experiences using VR and AR.
- Creating simple VR or AR content for language practice.
Online Collaborative Tools
- Using collaborative platforms (e.g., Google Docs, Padlet) for group work.
- Collaborative writing, peer editing, and feedback.
Digital Storytelling and Podcasts
- Encouraging students to create digital stories or podcasts.
- Fostering creativity and language expression through multimedia narratives.
Gamification and Language Learning
- Gamified language apps and platforms.
- Designing language games and quizzes.
Social Media and Language Learning
- Leveraging social media for language practice.
- Ethical considerations and best practices.
Online Communities and Professional Development
- Joining online communities related to language teaching.
- Participating in webinars, forums, and teacher networks.
Reflecting on ICT Integration
- Assessing the impact of ICT on teaching and learning.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Reimannová, Irena. Blended learning ve výuce v obchodní angličtiny. Pardubice: Univerzita Pardubice Fakulta filozofická, 2011. ISBN 978-80-7395-347-8.
-
Základní:
Zounek, Jiří a Petr Sudický. E-learning: učení (se) s online technologiemi.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-903-6.
-
Základní:
Neumajer, Ondřej, Lucie Rohlíková a Jiří Zounek. Učíme se s tabletem. Využití mobilních technologií ve vzdělávání.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
-
Doporučená:
Smith, David Gordgon and Eric Baber. Teaching English with Information Technology.. East Sussex: Pavilion Publishing., 2005. ISBN 1 904549012.
-
Doporučená:
Hall, Graham (ed.). The Routledge Handbook of English Language Teaching.. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016. ISBN 9780415747394.
-
Doporučená:
Al-Mahrooqi and Salah Troudi (eds.). Using Technology in Foreign Language Teaching.. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2014. ISBN 978-1443865227.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka
|
10
|
Projekt individuální
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
40
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Technologicko-didaktické znalosti a dovednosti |
Vyučovací metody |
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|