|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / RFS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
RFS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Reflektivní didaktický seminář
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 25
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KAA/LDI2
nebo KAA/PRX2
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Reflektivní seminář přímo navazuje na učitelské praxe. Cílem studijního předmětu je upevňování a další rozvoj (sebe)reflektivních strategií a technik studentů. Analýza a reflexe získaných zkušeností studentů probíhá na pozadí znalostní báze učitelství a jejich cílem je podpořit procesy zvědomování a formování individuálního pojetí výuky.
|
Požadavky na studenta
|
1. Aktivní účast na seminářích předcházejících praxi, na seminářích vedených externisty a na skupinové reflexi po praxi.
2. Esej - Já - budoucí učitel (min. počet slov 300), termín odevzdání nejpozději 31.10.2020, buď v tištěné nebo el. podobě mailem.
3. Sebehodnocení - vyplněný formulář Hodnocení studenta na pedagogické praxi (4.12.2020), v tištěné podobě či mailem.
forma zápočtu: Individuální pohovor na základě odevzdané dokumentace.
Požadavky zůstávají stejné i pro případ, že pedagogická praxe bude probíhat v kontextu distančního vzdělávání. V tom případě platí, že semináře i zápočet budou probíhat online prostřednictvím MS Teams, případně budou využity další online nástroje, např. Google forms, Google docs, Hangouts).
|
Obsah
|
Profesionalizace učitelství.
Reflexe praxe, cíl, smysl a obsah reflexe (reflektivní kompetence), reflektivní techniky, zvědomování vlastního pojetí výuky, tvorba zdůvodněného a teoreticky podloženého pojetí výuky.
Evaluační a sebeevaluační nástroj - Hodnocení studenta na pedagogické praxi (rámec pro sebereflexi).
Před první pedagogickou praxí - Učitelství očima učitele (Jana Brandová).
Prevence šikany (Kristýna Zrůstová).
Prevence syndromu vyhoření (Kristýna Zrůstová).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Literatura není zadávána.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Seminář umožňuje reagovat na konkrétní potřeby studentů v oblastech jejich profesního rozvoje, pomáhá jim rozvíjet příslušné klíčové profesní dovednosti a slouží tak jako opora rozvoje profesního učení, čímž podporuje růstovou kompetenci studentů. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Rozhovor
- Rozbor portfolia studenta
|
|
|
|