|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KALCH / C761
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KALCH
/
C761
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Laboratoř z pokročilé instrum. analýzy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Laboratoř z pokročilé instrumentální analýzy
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
5
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
14 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámení posluchačů s moderními laboratorními metodami anorganické i organické instrumentální analýzy, se kterými se mohou setkat v praxi. Úlohy jsou vybaveny odpovídající instrumentací pro zpracování a analýzu vzorků a potřebnou výpočetní technikou pro sběr a vyhodnocování experimentálních dat.
|
Požadavky na studenta
|
Příprava, výsledky analýz, protokol, písemné zkoušení
|
Obsah
|
Stopová analýza HPLC - stanovení stopových koncentrací herbicidů ve vodě po obohacení SPE technikou.
IČ spektrometrie s Fourierovou transformací - identifikace neznámého vzorku interpretací IČ spekter a kvantitativní měření.
Elektrochemické stanovení glukózy.
ETA-AAS - stanovení mědi v mléce.
Kapilární zónová elektroforéza - vliv podmínek na separaci.
Izotachoforéza - stanovení aniontů pomocí izotachoforézy.
Derivatizace v HPLC - stanovení aminokyselin po derivatizaci
Plynová chromatografie - analýza lihovin, porovnání kvantifikačních metod.
Mikrokolonová chromatografie
Micelární elektrokinetická chromatografie - stanovení kofeinu.
Stopová analýza rtuti - stanovení Hg v různých matricích metodou studených par.
Exkurze do analytické laboratoře
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. Ing. Jan Fischer, CSc. ,
-
Cvičící:
doc. Ing. Martin Adam, Ph.D. (100%),
doc. Ing. Tomáš Bajer, Ph.D. (100%),
doc. Ing. Petr Česla, Ph.D. (100%),
doc. Ing. Jan Fischer, CSc. (100%),
Ing. Tomáš Hájek, Ph.D. (100%),
doc. Ing. Lenka Husáková, Ph.D. (100%),
Ing. Jitka Klikarová, Ph.D. (100%),
Ing. Tomáš Mikysek, Ph.D. (100%),
Ing. Milan Sýs, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Zýka J. (ed.). Analytická příručka, díl 1 a II.SNTL, Praha, 1988..
-
Doporučená:
Štulík K. (ed.). Analytické separační metody, Karolinum, Praha, 2004..
-
Doporučená:
Ahuja S., Jespersen N. (eds.):. Modern instrumental analysis, Elsevier, Amsterdam, 2006..
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalosti analytické, fyzikální (a organické) chemie na úrovni bakalářského stupně studia.
Rozsah znalostí na úrovni odpřednášené látky. |
Získané způsobilosti |
Absolvováním předmětu si student osvojí samostatnou práci v analytické laboratoři vybavené moderními instrumentálními metodami. |
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|