|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCJ / BCZCU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCJ
/
BCZCU
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Czech Culture, Music and Traditions
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Czech Culture, Music and Traditions in the Course of Centuries
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 20
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
7 / 20
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KCJ/CZCUL
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Přednášky jsou určeny zejména pro zahraniční studenty programu Erasmus. Jejich záměrem je seznámit studenty s historií,kulturou, tradicemi a životem v České republice.
|
Požadavky na studenta
|
80% docházka, seminární práce a aktivní zapojení do diskuse, která bude následovat téměř po každé přednášce.
Používání AI je zakázáno v kvalifikačních a samostatných pracích a ve výstupech, které jsou podkladem pro hodnocení předmětu. Používání AI je povoleno pouze v souladu se zadáním vyučujícího na splnění konkrétního úkolu.
V případě nařízení distanční/hybridní výuky studenti nadále dodržují rozvrhové akce předmětu, účastní se aktivně a v určenou dobu distanční/hybridní výuky zajišťované prostřednictvím elektronického výukového systému MS Teams, vypracovávají a kontrolují si zadané úkoly publikované na STAGu, komunikují s vyučujícím prostřednictvím e-mailu, el. systému MS Teams, Skype, případně telefonicky.
|
Obsah
|
1) České zvyky a tradice I (jaro a léto)
2) České zvyky a tradice II (podzim a zima)
3) České lidové písně, hudba, tance a kroje - odlišnosti v jednotlivých regionech
4) České dějiny I (od slovanského osídlení ke Karlu IV)
5) České dějiny II (od husitského hnutí k Josefu II)
6) České dějiny III (od českého národního obrození po současnost)
7) Dějiny české hudby I (od 9.stol. po klasicismus)
8) Dějiny české hudby II (od České národní školy po současnost)
9) České výtvarné umění a architektura
10)České divadlo a film
11)Nejkrásnější a nejzajímavější místa v České republice
12)Známé české osobnosti (Češi ve světě, přínos Čechů světu)
13)"Typický" den/víkend "typického" Čecha (práce, škola - systém českého školství, sporty, koníčky)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Čornej, P. , Pokorný J. A Brief HIstory of the Czech Lands. Prague, 2015.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Semestrální práce
|
37
|
Účast na výuce
|
26
|
Celkem
|
89
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Zájem o historii a kulturu hostitelské země. |
Získané způsobilosti |
Studenti se seznámí s českou historií, zvyky a tradicemi. Obeznámí se též s českou kulturou, hudbou, výtvarným uměním i každodenním životem v České republice v minulosti i současnosti. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonu studenta
- Rozhovor
|
|
|
|