|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCJ / BNA1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCJ
/
BNA1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Německý jazyk pro historiky: CEFR A1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Německý jazyk pro historiky
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
3 / 10
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KCJ/BNA2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Tento seminář je určen především pro studenty historie. Student si osvojí gramatické, syntaktické a lexikální jevy vyskytující se v odborných textech. Součástí výuky je i poslech a konverzace k základním tématům.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na studenta:
1. Před zahájením studia cizího jazyka v tomto kurzu je nutné absolvovat tzv. informativní (on-line) test (např. Cambridge placement test | Cambridge exams | Guide to English exams (ef.com), Online Russian level test - for free | ESL, Online German level test for free | ESL). Testy slouží jako diagnostika k tomu, zda se student může zapsat do kurzu požadované úrovně ihned, nebo zda je ještě nutné si doplnit jazykové vzdělání (většinou formou individuálního studia) před tím, než si předmět zapíše.
2. Na první hodině jazykové výuky předat vyučujícímu vytištěný printscreen s výsledkem informativního testu, opatřený datem a jménem. Ti, kteří dosáhnou vyšší úrovně, než je požadováno, mohou printscreen testu poslat vyučujícímu e-mailem.
3. Povinná docházka platí v případě, kdy je informativní test na nižší úrovni - o jeden stupeň. (Pokud student dosáhl v informativním testu ještě nižšího výsledku, je třeba si doplnit znalosti prostřednictvím individuálního studia.) Nutno doložit vyučujícímu a konzultovat při úvodní hodině. Student si může zapsat rozvrhovanou výuku CJ dle vypsaných hodin v rozvrhu.
4. Pokud je informativní test na stejné či vyšší úrovni, docházka není povinná. Student si tedy může zapsat tzv. podrozvrhové akce bez výuky a složit pouze závěrečnou zkoušku.
5. Pokud student složil jazykovou zkoušku podle Seznam standardizovaných jazykových zkoušek, MŠMT ČR (msmt.cz) (platí pro všechny jazyky) či absolvoval státní jazykovou zkoušku na stejné nebo vyšší úrovni, než je v rámci studovaného SP požadováno, či absolvoval semestrální studijní pobyt (mimo SK) v zahraničí, smí požádat o uznání absolvování zkoušky nebo pobytu za vybraný předmět CJ. O uznání této zkoušky za zvolený předmět CJ žádá student prostřednictvím Studijního oddělení FF UPCE. Tuto žádost lze v rámci studia uplatnit pouze 1x za jeden jazyk. Žádosti je vyhověno pouze při splnění zde uvedených podmínek.
V případě nařízení distanční/hybridní výuky studenti nadále dodržují rozvrhové akce předmětu, účastní se aktivně a v určenou dobu distanční/hybridní výuky zajišťované prostřednictvím elektronického výukového systému MS Teams, vypracovávají a kontrolují si zadané úkoly publikované na STAGu, komunikují s vyučujícím prostřednictvím e-mailu, el. systému MS Teams, Skype, případně telefonicky.
Aktivní účast na semináři (min. 70%).
Plnění zadaných úkolů.
Závěrečný test 70%.
Používání AI je zakázáno v kvalifikačních a samostatných pracích a ve výstupech, které jsou podkladem pro hodnocení předmětu. Používání AI je povoleno pouze v souladu se zadáním vyučujícího na splnění konkrétního úkolu.
|
Obsah
|
Povolání, volný čas, cestování.
Historie - základní slovní zásoba
Město, kde žiji.
Jeden den na univerzitě.
Studium na univerzitě.
Trpný rod.
Způsobová slovesa.
Minulý čas.
Spojky.
Časové údaje.
Stupňování přídavných jmen a příslovcí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Jan Čapek, Ph.D. ,
Mgr. Pavel Knápek, Ph.D. ,
-
Cvičící:
PhDr. Jan Čapek, Ph.D. (50%),
PhDr. Helena Jaklová, Ph.D. (100%),
Mgr. Pavel Knápek, Ph.D. (50%),
|
Literatura
|
-
Základní:
DUSILOVÁ, D. Cvičebnice německé gramatiky. Polyglot, 1994.
-
Základní:
Evans, Sandra. Menschen A1. München, 2012. ISBN 978-3-19-101901-3.
-
Doporučená:
Baumbach Rudolf. Němčina pro historiky a archiváře. Olomouc, 2005. ISBN 80-244-1161-X.
-
Doporučená:
ZAPLETAL, Š.; JUNGWIRTH, K.; KOUŘÍMSKÁ, M. Praktická mluvnice němčiny. SPN Praha, 1980.
-
Doporučená:
VOLTROVÁ Michaela. Přehledná německá gramatika s nadhledem. Fraus, 2019. ISBN 978-80-7489-525-8.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
10
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
ukončená úroveň A1M (A1.1) |
Získané způsobilosti |
Student bude po absolvování předmětu umět pracovat s odborným textem. Bude schopen rozeznat jednotlivé gramaticko-lexikální struktury a pracovat s nimi. |
Vyučovací metody |
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Projekce
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|