|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCJ / BNAT1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCJ
/
BNAT1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Analýza odborného textu I
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 15
|
0 / 0
|
4 / 4
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 30
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KCJ/AOT1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KCJ/BNJC2
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KCJ/BNAT2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz se zabývá německou gramatikou a slovní zásobou v porovnání s českou. Cílem je aplikovat znalost morfologie, syntaxe a lexikologie k analýze a tvorbě odborného textu. Studenti se setkají se zásadami samostatného učení a využijí portfolium pro další studium.
|
Požadavky na studenta
|
Referáty.
Test.
|
Obsah
|
Druhy textu. Prezentace. Funkce. Intertextualita. Koherence. Aktuální členění větné. Gramatika odborného textu. Krok za hranice věty. Odstavec, kapitola, textová gramatika.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
GÖTZE, L., HESS-LÜTTICH, E. Grammatik der deutschen Sprache - Sprachsystem und Sprachgebrauch. München, 1989. ISBN 3-426-82010-2.
-
Základní:
Brinker, Klaus. Linguistische Textanalyse - Eine Einführung in Grundbegriffe und Methoden. Berlin, 2010. ISBN 978-3-503-12206-6.
-
Základní:
Hausendorf, Heiko/Kesselheim, Wolfgang. Textlinguistik fürs Examen. Göttingen, 2008. ISBN 978-3-525-26543-7.
-
Doporučená:
Kniffka, Gabriela/Roelcke, Thorsten. Fachsprachenvermittlung im Unterricht. Paderborn, 2016. ISBN 978-3-8252-4094-3.
-
Doporučená:
Heinemann, Margot/Heinemann, Wolfgang. Grundlagen der Textlinguistik. Tübingen, 2002. ISBN 3-484-31230-0.
-
Doporučená:
Roesler, Patrick. Linguistische Analyse eines Zeitungsartikels. Norderstedt, 2004. ISBN 978-3-640-99917-0.
-
Doporučená:
Sladovníková, Šárka. Textverstehen. Analysen zu Kohäsion und Kohärenz am Beispiel journalistischer Texte. Ostrava, 2010. ISBN 978-80-7368-850-9.
-
Doporučená:
Graefen, Gabriele/Moll, Melanie. Wissenschaftssprache Deutsch: lesen - verstehen - schreiben. Frankfurt am Main, 2011. ISBN 978-3-631-60948-4.
-
Doporučená:
Fügert, Nadja/Richter, Ulrike A. Wissenschaftssprache verstehen. Stuttgart, 2016. ISBN 978-3-12-675298-5.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zápočet
|
24
|
Domácí příprava na výuku
|
40
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti budou schopni analyzovat konkrétní odborný text, tvořit vlastní materiály, potřebné pro požadavky profesní praxe. Seznámí se s principy autonomního učení, zakládáním, vedením a využíváním portfolia pro další studium jazyka, zejména se zaměřením na odborné texty.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|