|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCJ / BNAT2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCJ
/
BNAT2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Analýza odborného textu II
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 15
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
10 / 15
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KCJ/AOT2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KCJ/BNAT1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V předmětu jsou zkoumány odborné texty jak v písemné, tak v ústní podobě. Kurz má prohloubit, zdokonalit a rozšířit schopnost pracovat s odborným textem. Přednášky na univerzitách slouží jako nejefektivnější metoda k dosažení určitých vzdělávacích cílů, např. chápat je ve smyslu aktivit jako "v laboratoři " v rámci teorie "spatial turn" (Raumwende), prováděné v jednotlivých semestrech u předmětů Analýza odborného textu I a II. Tím dochází k interakci a impulsům k diskusním příspěvkům v ústní i písemné podobě.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích.
Přednesení referátu na zadané téma.
Další podmínky splnění předmětu: V případě nařízení distanční/hybridní výuky studenti nadále dodržují rozvrhové akce předmětu, účastní se aktivně a v určenou dobu distanční/hybridní výuky a vypracovávají úkoly prostřednictvím el. výukových systémů moodle a teams.
|
Obsah
|
1. - 3. týden:
Namen (Personennamen, Ortsnamen), Schlüsselwörter.
Themenwahl, "spatial turn" (zur Raumwende).
Vorkenntnisse, Gefühle bezüglich eines Themas.
Erwartungen an eine und Ziele einer wissenschaftlichen Diskussion.
4. - 6. týden:
Alltagstexte.
Populärwissenschaftliche versus wissenschaftliche Texte.
Textanalysen.
7. - 9. týden:
Text-Text- Hinweise (Anmerkungen, Zitate, Bibliographie).
Textstruktur einer Abschlussarbeit.
Textanalysen.
10. - 13. týden:
Präsentation von Ergebnissen - mündliche Aktivität: Diskussionsbeitrag, Kurzreferat, Fragen.
Textanalysen.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KNAPP K.. Angewandte Linguistik. Ein Lehrbuch. Tübingen, 2011.
-
Základní:
WIERLACHER, A., BOGNER, A. Handbuch interkulturelle Germanistik. J.B.Metzler Verlag. Stuttgart, 2003.
-
Základní:
WÜEST J.. Was Texte zusammenhält: zu einer Pragmatik des Textverstehens. Tübingen, 2011.
-
Základní:
SCHÄFER Z., HEINRICH D.. Wissenschaftliches Arbeiten an deutschen Universitäten. München, 2010.
-
Doporučená:
ROELCKE, T. Fachsprache und Fachkommunikation. In: Der Deutschuntericht. Friedrich Verlag, 2002.
-
Doporučená:
BRINKER K.. Linguistische Textanalyse. Eine Einführung in Grundbegriffe und Methoden. Berlin, 2010.
-
Doporučená:
JANICH H., NORDMANN A., SCHEBEK L. (Hrsg.),. Nichtwissenskommunikation in den Wissenschaften. Interdisziplinäre Zugänge. Frankfurt/Main, 2012.
-
Doporučená:
HAUSENDORF H., KESSELHEIM W.. Textlinguistik fürs Examen. Göttingen, 2006.
-
Doporučená:
SLADOVNÍKOVÁ Š. Textverstehen. Analyse zu Kohäsion und Kohärenz am Beispiel journalistischer Texte. Ostrava, 2010.
-
Doporučená:
GRAEFEN G., MOLL M.. Wissenschaftssprache Deutsch: lesen - verstehen - schreiben. Ein Lehr- und Arbeitsbuch. Frankfurt/Main, 2011.
-
Doporučená:
STENSCHKE O., WICHTER S. (Hrsg.). Wissenstransfer und Diskurs. Frankfurt/Main, 2009.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) v cizím jazyce
|
13
|
Samostatná kritická četba
|
18
|
Domácí příprava na výuku
|
32
|
Celkem
|
89
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Úspěšné splnění BNJC2.
Úspěšné splnění BNAT1. |
Získané způsobilosti |
Studenti budou schopni pochopit a analyzovat konkrétní odborný text, tvořit vlastní materiály, kde budou uplatněny principy autonomního učení.
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|