Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti mají zvládnout teoreticky i prakticky pravidla správné německé výslovnosti a intonace. Seznámí s vymezením oboru fonetiky včetně terminologie. Pozornost je věnována praktickým cvičením pro nácvik korektní německé výslovnosti. Součástí semináře budou poslechová cvičení s autentickými nahrávkami.
Studenti budou zvládat korektní německou výslovnost.
|
Požadavky na studenta
|
Foneticky korektní předčítání neznámého textu.
V případě nařízení distanční/hybridní výuky studenti nadále dodržují rozvrhové akce předmětu, účastní se aktivně a v určenou dobu distanční/hybridní výuky a vypracovávají úkoly prostřednictvím el. výukových systémů moodle, teams, mahara.
Používání AI je zakázáno v kvalifikačních a samostatných pracích a ve výstupech, které jsou podkladem pro hodnocení předmětu. Používání AI je povoleno pouze v souladu se zadáním vyučujícího na splnění konkrétního úkolu.
|
Obsah
|
Slovní přízvuk.
Znaky fonetického přepisu.
Fonetické pojmy.
Větný akcent a pauzy.
Melodie a rytmus.
Samohlásky A.
Samohlásky E.
Samohlásky I.
Přehláska Ö.
Přehláska Ü.
Souhlásky R.
Frikativy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hirschfeld. Phonothek intensiv. Berlin, 2007. ISBN 978-3-12-606385-2.
-
Doporučená:
Dudenredaktion. Aussprachewörterbuch. Mannheim, 2005. ISBN 978-3-411-04066-7.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zápočet
|
15
|
Domácí příprava na výuku
|
19
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
jazyková úroveň NJ: minimálně B1 |
Získané způsobilosti |
Studenti zvládají korektní německou výslovnost. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Metody samostatných akcí
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
|