|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCJ / BNOH2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCJ
/
BNOH2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborný jazyk - německý jazyk v hist. II
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Odborný jazyk - německý jazyk v historickém kontextu II
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 20
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KCJ/OJHI2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KCJ/BNOH1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Těžištěm předmětu zůstává i nadále rozvoj jednotlivých řečových dovedností s důrazem na systematické rozšiřování slovní zásoby z oblasti historické němčiny. Seminář rozvíjí i receptivní dovednosti pro práci s historicky zaměřenými texty.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná účast na seminářích je 80%.
Aktivní účasti v semináři.
Plnění úkolů během semestru (nutná jazyková korektnost).
Test zaměřeného na odbornou slovní zásobu a práci s textem.
Čtení krátkého textu v kurrentu.
Používání AI je zakázáno v kvalifikačních a samostatných pracích a ve výstupech, které jsou podkladem pro hodnocení předmětu. Používání AI je povoleno pouze v souladu se zadáním vyučujícího na splnění konkrétního úkolu.
|
Obsah
|
Politické zhroucení Staré říše.
Německý spolek.
Vormärz a Deutsche Burschenschaft.
Výmarská republika.
Německo v období nacionálního socialismu.
Německo po roce 1989.
Rakousko: 1. a 2. republika.
Německé písmo švabach a kurent.
Archiv a spisy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Münkler. Die Deutsche und ihre Mythen. Berlin, 2009.
-
Základní:
Baumbach. Němčina pro historiky a archiváře. Olomouc, 2005.
-
Základní:
Hřebíčková. Textová cvičebnice němčiny pro historiky. Praha, 2005.
-
Doporučená:
Mann. Deutsche Geschichte 1919-1945. Frankfurt am Main, 1961.
-
Doporučená:
Wolff. Deutsche Sprachgeschichte von den Anfängen bis zur Gegenwart. Tübingen, 2004.
-
Doporučená:
Kinder H., Hilgemann W. dtv-Atlas zur Weltgeschichte. Karten und chronologischer Abriss. Band 2. München, 1991.
-
Doporučená:
Košnar. Německo-český archeologický slovník. Praha, 2005.
-
Doporučená:
Vocelka. Österreichische Geschichte. München, 2010.
-
Doporučená:
Rudolf H. U., Oswalt, V. TaschenAtlas. Deutsche Geschichte. Gotha, 2004.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Domácí příprava na výuku
|
14
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
BNJC2. |
Získané způsobilosti |
Student má receptivní dovednosti pro práci s historicky zaměřenými texty na úrovni B2-C1. Ovládá širokou slovní zásobu z oblasti historie. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|