|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCJ / BNTKO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCJ
/
BNTKO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tolerance kulturních odlišností
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
10 / 15
|
0 / 0
|
0 / 5
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KCJ/TOKU
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Jsou porovnávány historické, společenské, kulturní a ekonomické aspekty a odlišnosti Čechů a Němců, popřípadě Rakušanů. Důraz bude kladen zejména na odlišné pracovní styly zasazené do celkového interkulturního rámce globalizačních tendencí, prohloubení cizojazyčné komunikace o vnímání odlišností jiné kultury, jiných hodnot, norem a cílů.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích (min. 80%). Plnění průběžných úkolů seminářů, seminární práce k česko-německým vztahům (cca 5 stran, prezentace v semináři). Závěrečný test na nejméně.
|
Obsah
|
Předsudky, stereotypy, obrazy nepřítele. Typicky německé. České a německé kulturní standardy. Orientace na lidi a personál x věcná orientace. Respekt vůči strukturám x znevažování struktur. Simultánnost x důslednost. Improvizace x organizovanost. Kontrola orientovaná na lidi x kontrola orientovaná na pravidla. Prolínání profesní a soukromé sféry x oddělení profesní a soukromé sféry. Vysoký kontext, implicitnost, nepřímost x nízký kontext, explicitnost, přímost. Vyhýbání se konfliktům x mentalita konfrontace. Kolísající sebevědomí x stabilní sebejistota.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Scholl-Machl, S.; Nový, I. Perfekt geplant oder genial improvisiert?. Rainer Hampp Verlag, 2003.
-
Doporučená:
HÖHNE, S.; NEKULA, M. Begegnung und Konflikt. Essen, 2001.
-
Doporučená:
CALLIO, C.; HEIDENREICH, B. Deutsche und Tschechen - Nachbarn im Herzen Europas. 1995.
-
Doporučená:
SCHOLL-MACHL, S. Die Deutschen - Wir Deutsche. Vandenhoeck % Ruprecht, Göttingen, 2003.
-
Doporučená:
SCHÄFERS, B.; ZAPF, W. Handwörterbuch zur Gesellschaft Deutschlands. Bundeszentrale für politische Bildung.
-
Doporučená:
http: //www.collegium-carolinum.de
-
Doporučená:
http: //www.fes.de/organisation/europe/tschech.html
-
Doporučená:
LÜGER, H-H. Routinen und Rituale in der Alltagskommunikation. Langensheidt, 1993.
-
Doporučená:
BAUSINGER, H. Typisch deutsch. Verlag C.H.Beck oHG, 2000.
-
Doporučená:
BEHAL THOMSEN, H.; LUNDQUIST MOG, A.; MOG, P. Typisch deutsch?. Langenscheid, 1993.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Samostatná kritická četba
|
11
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) v cizím jazyce
|
30
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student ovládá problematiku česko-německých stereotypů a kulturních standardů a dokáže je aktivně využívat. Kurz povede k toleranci kulturních a profesních rozdílů, senzibilizaci odlišnosti a umožní studentům úspěšnější interkulturní spolupráci. |
Vyučovací metody |
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|