|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCJ / BNULI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCJ
/
BNULI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvod do literatury
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / 20
|
0 / 0
|
0 / 10
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KCJ/UDLI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět studentům poskytne úvod do literárních studií včetně základní terminologie oboru. Je realizován formou seminářů, při kterých jsou teoretické otázky a jevy představené v přednáškách prakticky aplikovány na primární texty formou řízených diskuzí. Studující se seznámí se základy přístupů ke zkoumání literatury, rozvíjí schopnost samostatné literární analýzy a vytvoří si přehled o základní periodizaci dějin německy psané literatury, což tvoří nutný předpoklad pro úspěšné zvládnutí dalších navazujících předmětů.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast na seminářích, max. 2 absence, plnění zadaných úkolů
Další podmínky splnění předmětu: V případě nařízení distanční výuky studenti nadále dodržují rozvrhové akce předmětu, účastní se aktivně a v určenou dobu distanční/hybridní výuky a vypracovávají úkoly prostřednictvím el. výukových systémů moodle, teams, mahara.
Používání AI je zakázáno v kvalifikačních a samostatných pracích a ve výstupech, které jsou podkladem pro hodnocení předmětu. Používání AI je povoleno pouze v souladu se zadáním vyučujícího na splnění konkrétního úkolu.
|
Obsah
|
1. - 3. týden:
Úvod do literárně vědecké práce: úvaha a samostatná úvaha (Nach-Denken und Selbst-Denken), bibliografie.
Úvod do literárně vědecké práce: citace, rešerše.
Úvod do literárně vědecké práce: interpretace textu.
4. - 6. týden:
Literární žánry a textové struktury: lyrika.
Literární žánry a textové struktury: epika.
Literární žánry a textové struktury: drama.
7. - 9. týden:
Základní periodizace dějin literatury: humanismus a reformace, baroko, pietismus a Empfindsamkeit.
Základní periodizace dějin literatury: osvícenství, Sturm und Drang, klasicismus.
10. - 13. týden:
Základní periodizace dějin literatury: romantismus, Biedermeier, realismus.
Základní periodizace dějin literatury: naturalismus, literatura 20. století.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MEYER-KRENTLER, E. Arbeitstechniken Literaturwissenschaft. München, 1994.
-
Základní:
BAUMANN, B.-OBERLE, B. Deutsche Literatur in Epochen. München, 1985.
-
Základní:
SCHWEIKLE, G. ? SCHWEIKLE, I. Metzler-Literatur-Lexikon: Begriffe und Definitionen. Stuttgart, 1990.
-
Rozšiřující:
WELLEK, R.- WARREN, A. Teorie literatury. Olomouc, 1996.
-
Doporučená:
SCHLOSSER, H. D. dtv-Atlas zur deutschen Literatur: Tafeln und Texte. München, 1983.
-
Doporučená:
HRABÁK, J. Poetika. Praha, 1977.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
36
|
Příprava na zkoušku
|
34
|
Domácí příprava na výuku
|
50
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
schopnost samostatné orientace v německy psaném textu |
Získané způsobilosti |
základy přístupů ke zkoumání literatury
rozvoj schopnosti samostatné literární analýzy
přehled o základní periodizaci dějin německy psané literatury
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|