|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCJ / DCJ3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCJ
/
DCJ3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Další cizí jazyk III
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina, Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina, Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Zkouška z cizího jazyka v doktorském studiu ověřuje jazykové kompetence doktoranda/doktorandky v některém ze světových jazyků (angličtina, francouzština, němčina, španělština, ruština).
|
Požadavky na studenta
|
Během přípravy ke zkoušce si doktorand/doktorandka podle vlastního výběru (případně po konzultaci se školitelem a examinátorem) zvolí k přečtení odborné texty v rozsahu 50 - 100 stran, doporučuje se výběr z publikace, jejímž autorem je rodilý mluvčí. Před závěrečnou ústní zkouškou předkládá doktorand/doktorandka examinátorovi písemné materiály v příslušném cizím jazyce, a to v předem stanoveném časovém předstihu (minimálně 10-14 dnů před konáním zkoušky). Předpokládaný rozsah práce: 5 - 10 stran (např. MS Word, vel. 14, cca 60 úhozů x 30 řádků). Podkladové materiály musí obsahovat: 1. oborné curriculum vitae - strukturovaný i souvislý text (max. 2 strany) 2. shrnutí prostudované literatury předkládané ke zkoušce. Texty musí být opatřeny bibliografickými údaji. Případné texty z Internetu musí být uvedeny s bibliografií
|
Obsah
|
Obsahem zkoušky z jazyka, který si student zvolil jako Jazyk 3, je prezentace odborné literatury prostudované ke zkoušce a výklad vybraných odborných pojmů. Vyžaduje se tedy znalost jazyka na úrovni A2.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
RUŠTINA : Balcar, M. Ruská gramatika v kostce, Leda 2005.
-
Základní:
RUŠTINA : Nekolová, V. Ruština nejen pro samouky, Leda 2002.
-
Základní:
RUŠTINA : Barnet, V. Ruština pro pokročilé, Leda 2003.
-
Základní:
RUŠTINA : Michlová, S. Současná ruština (pro školu a veřejnost), Fortuna 2003.
-
Základní:
ŠPANĚLŠTINA : Macíková, O, Mlýnková, L. Učebnice současné španělštiny. Computer Press, Brno, 2006.
-
Základní:
ŠPANĚLŠTINA : Castro Viudez, F. Ven Nuevo I- II ,soubor učebnic, pracovních sešitů, CD, Edelsa, Madrid 2003, 2004.
-
Rozšiřující:
ŠPANĚLŠTINA : Quesada, S. Imágenes de Espaňa. Edelsa, Madrid, 2001.
-
Doporučená:
FRANCOUZŠTINA : Mérieux, R., Loiseau, Y. Connexions 1 a 2. DIDIER 2007.
-
Doporučená:
RUŠTINA : Mistrová, V. Cvičebnice ruské gramatiky, Polyglot 2004.
-
Doporučená:
RUŠTINA : Kozlova, T. Dogovorilis, Fraus 2004.
-
Doporučená:
ŠPANĚLŠTINA : Gómez, C. S. El Punto en Cuestión , Chancerel, Londres 1998.
-
Doporučená:
NĚMČINA : Perlmann-Balme, M. - Schwalb, S. - Weers, D. em Brückenkurs - Brückenkurs, Hauptkurs, Abschlusskurs (Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe). Max Hueber Verlag 1999.
-
Doporučená:
FRANCOUZŠTINA : Hendrich, J. a kol. Francouzská mluvnice. FRAUS 2001.
-
Doporučená:
FRANCOUZŠTINA : Vlasák, V. Francouzsko-český a česko-francouzský slovník. LEDA 2004.
-
Doporučená:
FRANCOUZŠTINA : Pravda, M., Pravdová, M. Francouzština (nejen) pro samouky. LEDA 2007.
-
Doporučená:
FRANCOUZŠTINA : Pravdová, M. Francouzština pro začátečníky (Le français pour vous). LEDA 1994.
-
Doporučená:
ŠPANĚLŠTINA : Matte Bon, F. Gramática comunicativa del espaňol I, II. , Edelsa Madrid 1992.
-
Doporučená:
ŠPANĚLŠTINA : Gómez Torrego, L. Gramática didáctica de la lengua espaňola , Madrid 1992.
-
Doporučená:
FRANCOUZŠTINA :. Le Nouveau Petit Robert (dictionnaire).
-
Doporučená:
NĚMČINA :Dreyer, H. - Schmidt, R. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. München, Verlag für DEUTSCH 1985.
-
Doporučená:
NĚMČINA : Hasenkamp, G. Leselandschaft 1, 2. Grammatisches Arbeitsbuch. Ismaning, Verlag für DEUTSCH 1999.
-
Doporučená:
NĚMČINA : Hasenkamp, G. Leselandschaft 1, 2. Ismaning, Verlag für DEUTSCH 1999.
-
Doporučená:
NĚMČINA : Berglová, E. - Formánková, E. - Mašek, M. Moderní gramatika němčiny. Plzeň, Fraus 2003.
-
Doporučená:
FRANCOUZŠTINA : Delatour, Y. a kol. Nouvelle Grammaire du Français: Cours de Civilisation Française de la Sorbonne. HACHETTE 2004.
-
Doporučená:
FRANCOUZŠTINA : Janešová, M. Praktický kurz francouzské výslovnosti. LEDA 1995.
-
Doporučená:
RUŠTINA : Rozkovcová, L. Ruština pro vědecké a odborné pracovníky, Academia.
-
Doporučená:
RUŠTINA : Csiriková, M. Ruština v praxi, Leda 2002.
-
Doporučená:
NĚMČINA : Helbig, G. - Buscha, J. Übungsgrammatik Deutsch. Langenscheidt 2003.
-
Doporučená:
NĚMČINA : Hall, K. - Schreiner, B. Übungsgrammatik für Fortgeschrittene. München, Verlag für DEUTSCH 1985.
-
Doporučená:
ŠPANĚLŠTINA : Castro, F. Uso de la gramática espaňola. Avanzado. Edelsa, Madrid 1999.
-
Doporučená:
ŠPANĚLŠTINA : Castro, F. Uso de la gramática espaňola. Intermedio. Edelsa, Madrid 1999.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti rozumí větám a často používaným výrazům vztahujícím se k oblastem, které se jich bezprostředně týkají (např. základní informace o nich a jejich rodině, o nakupování, místopisu a zaměstnání). Dokáží komunikovat v jednoduchých a běžných situacích, jež vyžadují jednoduchou a přímou výměnu informací o známých a běžných skutečnostech. Umí jednoduchým způsobem popsat svou vlastní rodinu, bezprostřední okolí a záležitosti týkající se jejich nejnaléhavějších potřeb. |
Vyučovací metody |
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|