|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCJ / RB1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCJ
/
RB1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ruský jazyk - CEFR B1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 2
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 20
|
0 / 15
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KCJ/RB1P a KCJ/RB2
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti budou seznamováni s odbornými texty, budou schopni je interpretovat a překládat a budou samostatně vyjadřovat, vysvětlovat a prezentovat své názory na odborná témata.
|
Požadavky na studenta
|
Jde o praktická cvičení, na nichž bude od letního semestru 2020/2021 vyžadována 80% docházka, která bude pravidelně kontrolována. Případné absence je třeba řádně omluvit. Zakončení povinným testem a ústní zkouškou. Pro úspěšné složení zkoušky je třeba minimálně 70% úspěšnost. Doporučuje se také návštěva konzultací.
Používání AI je zakázáno v kvalifikačních a samostatných pracích a ve výstupech, které jsou podkladem pro hodnocení předmětu. Používání AI je povoleno pouze v souladu se zadáním vyučujícího na splnění konkrétního úkolu.
V případě nařízení distanční/hybridní výuky studenti nadále dodržují rozvrhové akce předmětu, účastní se aktivně a v určenou dobu distanční/hybridní výuky zajišťované prostřednictvím elektronického výukového systému MS Teams, vypracovávají a kontrolují si zadané úkoly publikované na STAGu, komunikují s vyučujícím prostřednictvím e-mailu, el. systému MS Teams, Skype, případně telefonicky.
|
Obsah
|
Témata:
Geografie, klima a přírodní podmínky Ruska
Ekologie - ochrana životního prostředí
Cestování- dopravní prostředky, letiště, nádraží
Hotel, ubytování
Restaurace - stravování, národní kuchyně
Životní styl
Mezilidské vztahy
Gramatika:
vyjadřování přibližnosti
stupňování přídavných jmen a některých příslovcí
základní číslovky
slovesné vazby bezpředložkové a s předložkami
časování všech typů sloves
skloňování všech typů podstatných jmen
podmínkové věty a podmiňovací způsob
předmětné věty
rozkazovací způsob
neurčitá zájmena a příslovce
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku
|
60
|
Domácí příprava na výuku
|
34
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalost ruského jazyka minimálně na úrovni A2P.
Studenti mohou být na začátku semestru přezkoušeni a na základě výsledků úvodního testu přeřazeni do kurzu jiné jazykové úrovně podle CEFR. |
Získané způsobilosti |
Studenti získají způsobilost k samostatným ústním vystoupením, k vedení a řízení besedy ve studijní skupině. Budou schopni pracovat s odborným textem, rozebrat ho, přeložit a interpretovat, samostatně vyjadřovat, vysvětlovat a prezentovat své názory na odborná témata. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|