|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KDMML / DTRHP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KDMML
/
DTRHP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Trh práce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
24
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 42
|
11 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KVV/TRHP a USSV/FPDO
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět bude popisovat přístupy, způsoby, komunikační a praktické dovednosti potřebné pro uplatnění se na trhu práce. Situace na trhu práce se proměňuje a je nutné, aby se studenti orientovali a účinně se dostali k aktuálním informacím, jak se připravit na pohovor u potenciálního zaměstnavatele, jak si připravit CV, aby získali základní právní povědomí, ad. Součástí výukového modulu bude práce v oblasti zvládání stresových a zátěžových situací. Předmět bude zaměřen také na prohloubení sebepoznání a sebereflexe. Druhá část bude věnována cvičení komunikačních dovedností s důrazem na sebeprojev a vyjadřovací schopnosti. Cílem předmětu bude zvýšení osobnostních kompetencí studenta pro úspěšný vstup na trh práce.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočtem se stvrzuje, že se student aktivně zúčastnil seminářů, v jejichž průběhu získal dostatek bodů pro udělení zápočtu. K získání zápočtu musí student zpracovat závěrečnou prezentaci a osobně ji na semináři prezentovat.
|
Obsah
|
1. Finanční gramotnost I.: legislativa a aktuální stav v ČR 2. Finanční gramotnost II.: domácí rozpočetnictví a plánování 3. Nástrahy pracovního práva: základní orientace v pracovním právu 4. Jak nenaštvat personalistu 5. Jak napsat životopis a motivační dopis při zájmu o zaměstnání 6. Zvládání stresu I: praktický tréning technik 7. Zvládání stresu II: praktický tréning technik 8. Jak budovat osobní brand na sociálních sítích a zvýšit tak svou uplatnitelnost na trhu práce 9. Rétorika: Technika mluvního projevu. 10. Rétorika: Technika mluvního projevu, sebeprezentace. 11. Rétorika: Prezentace vlastních projektů, zpětná vazba 12. Závěrečné prezentace studentů se zpětnou vazbou
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Radová Jarmila. Finanční matematika pro každého. GRADA, 2013. ISBN 978-80-247-4831-3.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Situace na trhu práce se proměňuje a je nutné, aby studenti znali, jak se rychle a účinně dostat k aktuálním informacím, jak se připravit na pohovor u potenciálního zaměstnavatele, jak si připravit CV, aby získali základní právní povědomí, atd. Ve druhé části se studenti zaměří na cvičení rétoriky, aby se posílily jejich vyjadřovací schopnosti. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Obhajoba vlastního projektu
- Prezentace
|
|
|
|