|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KDMML / PELBK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KDMML
/
PELBK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Elektronický obchod
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
16
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KDMML/PELOK
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit posluchače se základními principy elektronického obchodování.
|
Požadavky na studenta
|
Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat porozumění řešeným problémům. Student musí zpracovat esej, účastnit se seminární diskuze a úspěšně zvládnout závěrečný semestrální test. Studenti budou se všemi podmínkami detailně seznámeni v rámci úvodního setkání.
|
Obsah
|
Aktuální výzvy v oblasti elektronického obchodování (statistiky, aktuální trendy, big data, pozice České republiky v oblasti elektronického obchodování). Úvod do elektronického obchodování. Obchodní modely elektronického obchodování. Elektronické trhy B2B. Legislativní rámec elektronického obchodování. Význam Internetu v elektronickém obchodování. Finanční transakce na internetu. Bezpečnost elektronického obchodování; kybernetické kriminalita. Marketing na internetu ve vazbě na sociální sítě. Webová analytika. Internetové open-source P2P platební sítě; technologie Blockchain. Aktuální kauzy související s využívání P2P platebních sítí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Švadlenka, L., Madleňák, R. Elektronické obchodování. Praha, 2007. ISBN 80-86530-40-X.
-
Základní:
Švadlenka, L., Husák, J. Elektronické obchodování - studijní opora. Pardubice, 2014.
-
Doporučená:
Sculley, Arthur B. B2B Internetová tržiště : revoluce v obchodování mezi firmami. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0081-6.
-
Doporučená:
HLAVENKA, J. Dělejte byznys na Internetu. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 80-722-637-14.
-
Doporučená:
Hlavenka, Jiří. Dělejte byznys na Internetu : jak využít Internet k prospěchu firmy i jednotlivce. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-371-4.
-
Doporučená:
POUR, J. a kolektiv. Informační systémy a elektronické podnikání. Praha: VŠE, 2001. ISBN 80-245-0227-5.
-
Doporučená:
Tondr, Luděk. Podnikáme s Internetem. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-729-9.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
32
|
Kontaktní výuka
|
16
|
Projekt individuální
|
22
|
Příprava na zkoušku
|
35
|
Příprava prezentace (referátu)
|
15
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládají se základní znalosti z oblasti informatiky, marketingu a managementu. |
Získané způsobilosti |
Po absolvování předmětu student umí definovat elektronické podnikání a elektronické obchodování. Zná obchodní modely elektronického obchodování. Zná možnosti připojení k Internetu, rozumí finančním transakcím realizovaným v síti Internet, včetně jejich zabezpečení. Rozumí státní politice a legislativě v oblasti týkající se elektronického obchodování. Zná principy internetového marketingu a umí realizovat a vyhodnotit marketingové průzkumy realizované přes Internet. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|