|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KDMML / PMG1K
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KDMML
/
PMG1K
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Marketing I
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit posluchače s marketingovými principy a technikami umožňujícími manažerům vyhledávat a analyzovat tržní příležitosti, předvídat potenciální hrozby, identifikovat reálné cíle a určovat vhodné marketingové strategie pro jejich dosažení.
|
Požadavky na studenta
|
Student musí v průběhu semestru i při zkoušce prokázat porozumění řešeným obchodním a marketingovým případům, uplatňování marketingové podnikatelské filozofii, základním tržním kategoriím a zpracování marketingového plánu. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
|
Obsah
|
Podstata marketingu a jeho role v podniku a ve společnosti. Trh a marketing, tržní kategorie, tržní subjekty, ukazatelé trhu. Identifikace tržních segmentu, tržní cílení a tržní umístění. Marketingové prostředí podniku. Marketingový informační systém a jeho podsystémy. Marketingový výzkum, proces marketingového výzkumu. Budování zákaznické spokojenosti pomocí kvality, služby a hodnoty. Kupní chování spotřebitelů a organizací. Analýza konkurence a chování konkurence. Nabídka a poptávka jako marketingové kategorie. Marketingové plánování, proces tvorby marketingového plánu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. (14. vyd.). Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Základní:
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
-
Základní:
Řezníček B., Šaradín P. Marketing v dopravě. Praha:Grada, 2001.
-
Základní:
Řezníček, Bohumil. Marketing v dopravě. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0051-4.
-
Doporučená:
Chlebovský, Vít. CRM : řízení vztahů se zákazníky. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0798-1.
-
Doporučená:
NASH, E. Direct marketing. Praha, 2003. ISBN 978-80-7226-838-2.
-
Doporučená:
JANOUCH, V.:. Internetový marketing. 2. vyd. v Brně: Computer Press, 2014.
-
Doporučená:
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2012.
-
Doporučená:
Světlík J. Marketing, cesta k trhu. Zlín, 2005. ISBN 80-6280-400-4.
-
Doporučená:
PAULOVČÁKOVÁ, L. Marketing: přístup k marketingovému řízení. (1. vyd.). Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha. ISBN 978-80-7452-117-1.
-
Doporučená:
KARLÍČEK, M. a kol. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. (2. vyd.). Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
-
Doporučená:
BERNDT, R., ALTOBELLI, C., SANDER, M. Mezinárodní marketingový management. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1641-8.
-
Doporučená:
MACHKOVÁ, H. a kol.:. Mezinárodní obchodní operace, 6. vydání, Praha: Grada, 2014, ISBN 978-80-247-4874-0.
-
Doporučená:
KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L., SVOBODOVÁ, H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. (1. vyd.). Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
-
Doporučená:
KERMALLY, S. Největší představitelé marketingu. Brno, 2006. ISBN 978-80-2511-013-3.
-
Doporučená:
HAGUE, P. Průzkum trhu. Brno, 2003. ISBN 80-7226-917-8.
-
Doporučená:
HEJLOVÁ, D.:. Public relations. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5022-4.
-
Doporučená:
CLOW, K. E., BAACK, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. (1. vyd.). Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.
-
Doporučená:
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8.
-
Doporučená:
TAHAL, R. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu. (1. vyd.).. Praha: C. H. Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-585-5.
-
Doporučená:
BUREŠ, I. 10 zlatých pravidel péče o zákazníka, aneb, CRM v digitálním věku. Praha, 2006. ISBN 80-7261-149-6.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
12
|
Kontaktní výuka
|
12
|
Samostatná kritická četba
|
26
|
Příprava na zkoušku
|
50
|
Projekt individuální
|
50
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládá se znalost vybraných problémů z makroekonomie a mikroekonomie. |
Získané způsobilosti |
Po absolvování předmětu bude student rozumět marketingové podnikatelské koncepci, poznat roli marketingu v podniku a nákupní chování spotřebitelů a organizací. Bude ovládat segmentaci trhu, tržní cílení, poznávání konkurence, nabídku a poptávku na trhu, sestavování marketingového plánu včetně využití marketingového mixu. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|