|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEEZ / ELENG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEEZ
/
ELENG
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Electrical Engineering
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními zákony elektrostatiky, stálého proudu, magnetostatiky, elektromagnetismu, Maxwellovými rovnicemi a úvodem do šíření vln. Dále se řeší stejnosměrné a střídavé obvody lineární a nelineární v ustáleném i přechodném stavu, jednofázová + třífázová napájecí síť.
|
Požadavky na studenta
|
Student musí ukázat porozumění řešených problémů.
|
Obsah
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními zákony elektrostatiky, stálého proudu, magnetostatiky, elektromagnetismu, Maxwellovými rovnicemi a úvodem do šíření vln. Dále se řeší stejnosměrné a střídavé obvody lineární a nelineární v ustáleném i přechodném stavu, jednofázová + třífázová napájecí síť.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Schejbal, Vladimír. Electromagnetics.
-
Rozšiřující:
Markus Zahn. Electromagnetic Field Theory: A Problem Solving Approach. Massachusetts Institute of Technology: MIT OpenCourseWare.
-
Rozšiřující:
Fundamentals of Electrical Engineering - For Mechatronics
(Felix Hüning)
-
Doporučená:
Rauf, S. Bobby. Electrical Engineering for Non-Electrical Engineers (2nd Edition).
-
Doporučená:
Haus, Hermann A., and James R. Melcher. Electromagnetic Fields and Energy. Massachusetts Institute of Technology: MIT OpenCourseWare.
-
Doporučená:
Lorrain, P., Corson, D. R., Lorrain, F. Electromagnetic fields and waves. New York: W.H. Freeman, 1988.
-
Doporučená:
S. J. Orfanidis. Electromagnetic Waves and Antennas.
-
Doporučená:
PAUL, C. R. Electromagnetics for engineers : with applications to digital systems and electromagnetic interference.. John Wiley & Sons, 2004.
-
Doporučená:
Ramo, S., Whinnery, J. R., Van Duzer, T. Fields and waves in communication electronics. Hoboken: John Wiley & Sons, 1994.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládá se velmi dobrá znalost matematiky a fyziky ze střední školy a z prvního semestru studia. |
Získané způsobilosti |
Seznámit studenty se základními zákony elektrostatiky, stálého proudu, magnetostatiky, elektromagnetismu, Maxwellovými rovnicemi a úvodem do šíření vln. Dále se řeší stejnosměrné a střídavé obvody lineární a nelineární v ustáleném i přechodném stavu, jednofázová + třífázová napájecí síť. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|