|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEEZ / PELPK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEEZ
/
PELPK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Elektrické pohony
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
18
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KEEZ/PELPP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s celkovou strukturou elektrického pohonu obecně i pohonu pro trakční aplikace a na základě poznatků z výkonové elektroniky a elektrických strojů provést rozbor vlastností jednotlivých částí pohonu. Dále je věnována pozornost vlastnostem a aplikačním možnostem elektrických pohonů jako celku, zejména pokud se týká výkonové části, z hlediska jejich využití v elektrické trakci včetně konkrétních příkladů.
|
Požadavky na studenta
|
Student musí mít přehled o členění elektrických pohonů a jejich strukturách, musí znát základní vlastnosti a použití dílčích komponent elektrických pohonů. Z hlediska aplikací v trakci musí mít přehled o vlastnostech, výhodách a nevýhodách jednotlivých druhů pohonů. Nedílnou součástí požadavků je zvládnutí praktických dovedností získaných při laboratorních měřeních.
|
Obsah
|
Struktura a komponenty elektrického pohonu, elektromechanické vlastnosti pohonu Ztráty, účinnost a dimenzování elektromotoru Logické řízení a jištění elektrických pohonů, kontaktní a jistící prvky Pohony se stejnosměrnými motory s cizím buzením a jejich řízení Pohony se sériovými komutátorovými motory Pohony s asynchronními motory a jejich řízení Pohony se synchronními motory Pohony s krokovými, reluktančními a lineárními motory Specifika a příklady trakčních pohonů s komutátorovými motory Specifika a příklady trakčních pohonů se střídavými motory
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Boldea, I.O., Nasar,S.A. Electric Drives. CRC Press, London, 1999.
-
Základní:
Pavelka J a kol. Elektrické pohony. ČVUT Praha, 1996.
-
Základní:
Novák,J. Elektromechanické systémy v dopravě a ve strojírenství. ČVUT Praha, 2002.
-
Základní:
Bezoušek, Schejbal, Šedivý. Elektrotechnika. Pardubice, 2008. ISBN 978-80-7395-101-6.
-
Základní:
Schejbal, Čermák. Sbírka příkladů z elektrotechniky. Pardubice, 2012. ISBN 978-80-7395-567-0.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
80
|
Příprava na zkoušku
|
82
|
Kontaktní výuka
|
18
|
Celkem
|
180
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládají se znalosti problematiky základů elektrických obvodů, výkonové elektroniky a elektrických strojů. |
Získané způsobilosti |
Po absolvování předmětu bude mít absolvent přehled o elektromechanických vlastnostech pohonů jako celku a o možných konfiguracích, komponentách a vlastnostech pohonů podle druhu použitého elektromotoru. Součástí přehledu jsou i příklady uplatnění na trakčních vozidlech. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|