|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEMCH / C927A
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEMCH
/
C927A
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Managerial Economics
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
3
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače s vybranými otázkami podnikové ekonomiky a managementu.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška je ústní. Je prověřována míra osvojených znalostí, koncepcí a aplikačních dovedností.
|
Obsah
|
Úvod do manažerské ekonomiky. Ekonomická optimalizace.
Poptávky a nabídka. Rovnováha trhu.
Výrobní proces a jeho analýza.
Účetnictví a účetní závěrka.
Náklady. Analýza bodu zvratu. Kalkulace nákladů.
Investiční rozhodování.
Finanční zdroje. Financování podnikových aktivit z evropských fondů.
Projektový management.
Využití lineárního programování pro optimalizaci výrobních modelů.
Rozpočty. Problém rozpočtování kapitálu.
Interní obchodní komunikace. Komunikace v malých skupinách.
Řízení lidských zdrojů. Organizační struktura. Řízení společností.
Studentská konference.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Fisher, M., Houghton, M. Cambridge IGCSE Business Studies Coursebook. 3rd ed., Cambridge: Cambridge University Press, 2014.
-
Základní:
Hirschey, M., Bentzen, E. Managerial Economics. Andover: Cengage Learning, 2016.
-
Základní:
Košťálová, J., Munzarová, S. Managerial Economics. PPT Presentation. University of Pardubice, relevant version.
-
Doporučená:
Project Management Institute. A Guide to the Project Management Body of Knowledge. 5th ed., Newton Square: PMI, 2013..
-
Doporučená:
Sarathy, V. et al. Chemicals Trends. [online], 2017. Dostupné z https://www.strategyand.pwc.com/trend/2017- chemicals-industry-trends.
-
Doporučená:
Bateman, T. S., Snell, S. Management: Leading & Collaborating in a Competitive World. 11th ed. New York: McGraw- Hill Education, 2015.
-
Doporučená:
Franchetti, M. J., Elahi, B., Ghose, S. Value Creation Through Sustainable Manufacturing. 1st ed., South Norwalk, Connecticut: Industrial Press, 2016.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Samostatná kritická četba
|
30
|
Sběr materiálu
|
15
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
121
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokladem pro studium předmětu jsou znalosti matematiky na středoškolské úrovni. |
Získané způsobilosti |
Posluchač má po absolvování předmětu představu o hospodaření a řízení podniku. Je schopen orientace v dané problematice a propočtech potřebných pro běžné řízení podniku včetně jeho dalšího rozvoje a financování. Má kompetence pro využívání běžných nástrojů řízení. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
- Rozhovor
|
|
|
|