|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEMCH / MARK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEMCH
/
MARK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Marketing
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 50
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KCJ/POAG
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na pochopení pojetí a významu marketingu v moderním managementu podniků. Vysvětluje proces strategického marketingového managementu pro jednotlivé obory podnikání. Podrobněji vysvětluje jeho fáze: definice vize, strategická marketingová analýza a formulace, implementace a kontrola marketingové strategie pro cílové trhy. Důraz je kladen na aktivní formy výuky v podobě řešení případových studií.
|
Požadavky na studenta
|
Komplexní zpracování případových studií řešených v rámci seminářů. Zkouška je písemná a ústní.
|
Obsah
|
Podstata marketingu, základní pojmy. Strategický marketingový management podniku. Celková (rámcová) analýza tržního prostředí. Analýza zákazníků. Segmentace trhu. Analýza konkurence. Předpovědní a hodnotící fáze strategické marketingové analýzy. Volba cílových trhů, definice marketingových cílů, formulace strategie positioning. Rozhodování o výrobku a službách. Rozhodování o cenové politice. Rozhodování o distribuci. Rozhodování o marketingové komunikaci.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
LOŠŤÁKOVÁ, H. B-to-B marketing. Strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí, 2005, Professional Publishing, Praha. (je k dispozici v knihovně, je k dispozici u přednášejícího, je k dispozici v prodejní síti)..
-
Základní:
KOTLER P., ARMSTRONG,G. Marketing, 2004, Grada Publishing, Praha. Praha (je k dispozici v knihovně, je k dispozici u přednášejícího)..
-
Základní:
Soubor tezí k předmětu Základy marketingu - 14 výukových témat. (je k dispozici na intranetu University Pardubice v programu STAG v době výuky předmětu).
(LOŠŤÁKOVÁ H., JELÍNKOVÁ M. A KOL.)
-
Doporučená:
KOTLER P., KELLER K.L. Marketing management. 2013, Grada Publishing, Praha. (je k dispozici v knihovně, je k dispozici u přednášejícího).
-
Doporučená:
KARLÍČEK M., KRÁL P. Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu. 2011, Grada Publishing, Praha. (je k dispozici v knihovně, je k dispozici u přednášejícího).
-
Doporučená:
KARLÍČEK M. A KOL. Základy marketingu. 2013, Grada Publishing, Praha. (je k dispozici v knihovně, je k dispozici u přednášejícího).
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokladem pro studium předmětu jsou znalosti na úrovni předmětů matematika, podniková ekonomika a podnikový management vyučovaných v bakalářském studiu.
|
Získané způsobilosti |
Posluchač získá základní představu o marketingovému přístupu k podnikání, nákupním a spotřebním chování spotřebních a průmyslových trhů, o základních nástrojích marketingového mixu. Je schopen analyzovat trh, zejména zákazníky, a koncipovat marketingové programy z hlediska produktů, cen, distribuce a marketingové komunikace. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|