|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFCH / CD207
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFCH
/
CD207
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Spektroskopie v katalýze
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače s teoretickými a fyzikálními základy a principy nejpoužívanějších spektroskopických metod pro charakterizaci heterogenních katalyzátorů. Kromě teoretických základů jednotlivých metod budou studenti seznámeni s experimentálními postupy, s dobrou laboratorní praxí při přípravě vzorků a jejich před-úpravách, s hodnocením získaných dat a s praktickými příklady využití dané experimentální techniky na příkladech z aktuálních vědeckých studií a publikací. Charakterizační techniky zahrnuté v předmětu jsou: strukturní analýza pomocí difrakčních technik, analýza texturních vlastností fyzikální adsorpcí, elektronová mikroskopie, teplotně programované techniky, fotoelektronová a Augerova spektroskopie, infračervená a Ramanova spektroskopie, Mössbauerova spektroskopie a kalorimetrické a termoanalytické techniky.
|
Požadavky na studenta
|
Ústní zkouška spojená s obhajobou projektu
|
Obsah
|
Charakterizační techniky zahrnuté v předmětu jsou: strukturní analýza pomocí difrakčních technik, analýza texturních vlastností fyzikální adsorpcí, elektronová mikroskopie, teplotně programované techniky, fotoelektronová a Augerova spektroskopie, infračervená a Ramanova spektroskopie, Mössbauerova spektroskopie a kalorimetrické a termoanalytické techniky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Auroux, A. (Aline). Acidity and basicity. Berlin: Springer-Verlag, 2008. ISBN 978-3-540-73963-0.
-
Doporučená:
Auroux, A. (Aline). Calorimetry and thermal methods in catalysis. Berlin: Springer-Verlag, 2013. ISBN 978-3-642-11953-8.
-
Doporučená:
Van Santen R. A., Van Leeuwen P. W. N. M., Moulijn J. A., Averill B. A. Catalysis: an Integrated Approach. Academic Press, San Diego, 1999.
-
Doporučená:
Thomas J. M., Thomas W. J. Principles and Practice of Heterogeneous Catalysis. VCH, Weinheim, 1997.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalosti z oblasti fyzikální chemie a katalýzy na úrovni magisterského studia. |
Získané způsobilosti |
Posluchač získá přehled o ex-situ, in-situ a operando spektroskopických technikách používaných při studiu katalyzátorů a katalytických procesů. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|