|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHVFR / DHV3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHVFR
/
DHV3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář-dokum. a hist. výzkum III
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Seminář-dokumentace a historický výzkum. Management regionálního dědictví III
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
24 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Orientace studentů v problematice kulturní krajiny a jejího vývoje. Sledování krajinných dominant a prvků komponované krajiny. Terénní výzkum, dokumentace a popis drobných architektur a sochařských děl, které dotváření exteriér sídel a krajinu samotnou. Seznámení se s možností dotací a vytváření žádostí o granty na obnovu drobných památek.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška - formou pravidelného hodnocení postupu práce na zadaném seminárním tétmatu, které student v semináři zpracovává. Docházka je v semináři povinná.
|
Obsah
|
Seminář se specializuje na prakticky zaměřený výzkum uměleckých děl či památek v dějinných souvislostech. Především na možnosti průzkumných prací v historických pramenech a ikonografickém materiálu, které vedou k objasnění etap existence díla/ památky. Věnuje se budování schopnosti získání základních informací z odborných (českých i zahraničních) databází přístupných prostřednictvím internetu a jejich aplikaci na konkrétní díla/ památky. Seminář probíhá formou kolokvií, samostatné práce studentů a konzultací
1. Blok/ databáze pro všeobecný výzkum nemovitých kulturních památek 2. Blok/ databáze Národního památkového ústavu 3. Blok/ specializované databáze pro ikonografický výzkum 4. Blok/ specializované mapové databáze 5. Blok/ metodika stavebně-historického průzkumu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Jiří Kaše - Jana Stráníková - Vladislava Říhová. Literatura a archivní prameny jako podklad průzkumu nemovitých památek, se zaměřením na sochařská díla a drobnou architekturu: přehled a čítanka (nejen) pro budoucí restaurátory. Pardubice, 2012.
-
Doporučená:
mapire.eu/en.
-
Doporučená:
Petr Hrubý - Eva Altová - Antonín Kadlec. Metodika dokumentace drobných památek. Ústí nad Labem, 2015.
-
Doporučená:
Jan Beránek - Petr Macek. Metodika stavebněhistorického průzkumu. Praha, 2015.
-
Doporučená:
oldmaps.geolab.cz.
-
Doporučená:
pamatkovykatalog.cz.
-
Doporučená:
www.bildindex.de.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student dokáže sledovat problematiku krajiny jako celku. Tvořit samostatnou dokumentaci v terému a je orientován v možnostech dalšího archivního výzkumu a možnostech získání dotací na obnovu památek. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|